Dags för jobb!
02 augusti 2009
Fyra underbara semesterveckor är nu slut, och imorgon kl 7.30 är det dags för jobbet igen! Kan inte påstå att jag ser fram emot det..hade lätt kunnat vara ledig några veckor till!

Mannens semester är också slut, dottern har sommarlov 2 veckor till och sonen ska iväg på hockeyläger hela veckan. De startar dagarna kl 7.20, och håller på till kl 17!! Han kommer väl vara helt slut imorgon kväll, var länge sedan han var uppe så tidigt. Hockeylägret håller på till lördag och på söndag så är det fotbollsturnering hela dagen. Men sedan är sonen ledig ytterligare en vecka..ska skifta om att vara hos mormor och farmor.

Jag har åkt på en fruktansvärd magkatarr!! :(
Vaknade tidigt i går morse och kunde inte somna om. Hade sååå ont i magen, gör ont ända bak i skulderbladen, och kunde inte ligga kvar i sängen.Blev bara värre av att ligga ner. Mår såå illa, är trött och känner mig faktiskt sjuk! :(
Åkte till apoteket igår så fort de öppnade, och köpte magkatarrsmedicin. Tar väl ett tag innan den börjar verka. Blev en lugn dag igår, låg och somnade i solstolen.
Mannen var iväg och fotograferade småkryp halva dagen.
Var över en sväng hos mina föräldrar på eftermiddagen, eftersom min morbror från Örebro är på besök.

På kvällen var dottern med kompisar, sonen och mannen var och fiskade och jag låg och halvslumrade framför en film. Somnade nog redan vid halv 10!



Idag på eftermiddagen blev det en runda äventyrsgolf på Ribban för mannen, sonen och mig. Superfin ny bana..gick inte så bra för mig dock...kom ju SIST!!
Vid sista hålet höll det på att gå riktigt illa..sonen råkade svinga klubban för högt och hårt och klubban träffade mannen rätt över armen. Gjorde VÄLDIGT ont! Svullen blev han på armen, men förhoppningsvis har det inte blivit någon spricka. Tur att det inte var huvudet som blev träffat iallafall!

Blir tidigt i säng idag..hade önskat att jag varit ledig ett par dagar till, så hade kanske magkatarren hunnit bli lite bättre. Känns inte kul att börja jobba igen efter semestern och må dåligt!Förhoppningsvis är det rätt lugnt på jobbet imorgon..tror att en del barn fortfarande är lediga!
Skrivet av Camilla klockan 18:54 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 02 augusti, 2009 20:49, Blogger Gitte

    Superfin golfbana.... dit måste vi. men det var väl svindyrt.... tur som sagt att inte mannen fick klubban i huvudet. Hm magkatarr.... DET är ju en av mina livslånga sjukdomar..... inte kul, i mitt fall lindrar det även med ett glas mjölk när det är som värst...vilket brukar vara mitt i natten när magsäck är tom. Hoppas du kryar på dig, jag håller med, inte kul att komma till jobb o vara halvkass.. jag har mkt ont i halsen samt en inflammerad lilltå.... inte såå kul.  
  • Skrivet 02 augusti, 2009 21:03, Blogger Mamma till flera...

    Hej

    Ni kan väl komma hit så kan vi köra till Skara sommarland ihop någongång. Hade barnen tyckt varit superkul!
    Ja, jag börjar jobba i morgon. Jag börjar 8.30, jag!
    Usch, jobbigt med magkatarr, hoppas det försvinner fort.

    Kram kram  
  • Skrivet 03 augusti, 2009 17:11, Blogger Gitte

    Du din första arbetsdag lät ju minst sagt intensiv....fy. Sov nu gott i natt... kram gitte  
  • Skrivet 03 augusti, 2009 17:46, Blogger Mamma till flera...

    Vad jobbigt med sån kaos på jobbet!! Hoppas det ordnar upp sig. Vi hade jättelungt! Däremot fick jag reda på att min kollega är gravid och bara jobbar denna termin. Min förra fick barn nu i juli......snacka om omsättning på personal.
    Vi har nog ca 15 mil till Skara.
    Min J vill såååå gärna att ni ska komma hit och följa med till Liseberg oxå ;o)) Självklart vill vi det oxå.  
  • Skrivet 03 augusti, 2009 21:29, Blogger Mamma till flera...

    Nej, vi tar det ett annat år för vi hinner antagligen inte heller med det i år. Ser nu att det kan tolkas lite tokigt så som jag skrev ;o)  
  • Skrivet 04 augusti, 2009 09:02, Anonymous Junitjej

    Så jobbigt att du har fått magkatarr!! Har du haft det tidigare?