Shoppingtur
07 september 2006
Vi har länge irriterat oss på vår gamla dammsugare, som det senaste året varit usel!! Sladden har vridit sig, dammsugarmunstycket har varit dåligt och gjort en del märken, den suger dåligt och häromdagen trillade ett hjul av. Var jättejobbigt att gå runt på 3 våningar och dammsuga när den var SÅ dålig!! Nu fick vi iallfall nog, och begav oss efter jobb iväg för att inhandla en ny. Mannen hade kollat på nätet på Råd och Rön, och visste precis vad vi skulle ha för en. Fick runt i ett par affären innan vi hittade den. Den ser ut så här- är en Bosch BSG 71826.


Den är liten, lätt och låter inte mycket alls.Kanske dammsugningen kan bli lite roligare nu!!

Vi passade även på att köra till Skopunkten. Min pojke var i akut behov av lite skor - fötterna har vuxit rejält nu i sommar och inga av hans skor sitter bra. Vi hittade både gympaskor, inneskor och gummistövlar för endast 278 kr. Jättebilligt! Är så bra att de har "Ta 3 betal för 2".

När vi kom hem så såg vi Idol! Kan inte fatta att så många tror att de verkligen är kanon, och så är de så fruktansvärt dåliga!! Nu får man vänta ändå tills nästa fredag innan nästa Idol sänds.

Annars har här inte hänt så värst mycket. Hela förra veckan kände jag mig dålig. Låg väl konstigt en natt, och sträckte till nacken. Kunde knappt röra huvudet till vänster eller bakåt, och gick med ständig spänningshuvudvärk. Tog värktabletter så jag kunde komma iväg till jobb, för att sedan gå och lägga mig när jag kom hem pga sprängande huvudvärk. I fredags fick jag stanna hemma - för då hade jag fått migrän. Fick stå ut med huvudvärk hela helgen, men nu känns det bättre. Är fortfarande öm i nacken, men har inte så mycket huvudvärk. Min pojke har också varit sjuk, i fredags till i måndags: hostig och förkyld. Usch, det är det tråkigaste när sommaren är slut - alla förkylningar, maginfluensor osv.

Jag har förresten läst en jättebra bok: Den döende dandyn av Mari Jungstedt. Det är hennes fjärde bok, och alla är verkligen bra. Lättlästa och spännande.

Nu är det läggdags för mig. Ännu en tidig morgon (går upp 5.30), men sedan är det helg igen.UNDERBART!! :)

Skrivet av Camilla klockan 21:15 | Permalink |


1 Kommentarer: