Snöoväder
23 februari 2007


Oj, vilket snöoväder vi hade här i onsdags kväll/torsdags! Det snöade i massor och blåste något enormt! Mannen brukar cykla till jobb, men insåg att det inte skulle gå. När han kom till busshållplatsen fick han reda på att alla bussar och tåg var inställda. Som tur var fick han tag i en taxi! Själv fick jag köra i typ 20 km/h till jobbet. Flera av personalen kom inte till jobb igår och ännu fler barn kom inte. Av 19 barn så var vi bara 7 på min avdelning. Blev en mycket lugn dag! En kollega kom inte ut genom sin ytterdörr igår pga all snö, så hon fick hoppa ut från balkongen för att ta sig till jobb...hi hi :)
Har fortfarande snö kvar idag men busstrafiken är igång igen. Glashalt på vägarna. Ska bli plusgrader igen på söndag, så då smälter väl allt bort!

I måndags kväll var jag och 2 kompisar på bio. Vi såg "Se upp för dårarna". Tyckte den var bra, men vi hade fem ungdomar precis framför oss som höll på och störde filmen igenom: pratade och skrattade högt, kastade godis på varandra och tramsade sig. Förstörde en del av filmen faktiskt. Trist! Men annars var filmen som sagt bra!

I tisdags hade jag tagit semester. Både barnen och jag var och klippte oss, och sedan åt vi lunchbuffe´på Pizza Hut! Mums! När mannen var med barnen på simskola på kvällen, så var jag en sväng i stan med min mamma. Fick köpte kläder som jag ska ha på mig på dopet nästa lördag, då jag ska vara gudmor. Har även fixat doppresent nu i veckan. Så skönt att ha det ordnat i tid. Nu är det bara mannen som måste ut och fixa ett par byxor.

Nä, nu ska jag gå och lyssna på min nya skiva med Erik Segerstedt! :)

Skrivet av Camilla klockan 17:18 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 24 februari, 2007 12:25, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vilket oväder ni har fått!
    Hoppas helgen blir bättre och att solen lyser.

    Jag har missat att Erik har släppt en skiva. Hoppas den är bra, det är han värd. Marcus skiva är jag jätte besviken på... den gjordes antagligen för snabbt. Så jag LÄNGTAR efter hans nästa.

    Kram från Eva