Julledigt!
29 december 2006
Tänkte snabbt in här för att uppdatera bloggen lite. Har varit ledig i en vecka nu, och ändå har jag inte hunnit sitta vid datorn så mycket! Är så mycket annat man vill hinna med ju! :)

Vi var friska allihopa på julafton, så vi kom iväg till mina föräldrar och firade jul! :) Åt god julmat, öppnade en massa paket, pratade och hade det så mysigt så! Jag hade visst också varit snäll, så jag fick också lite julklappar, bla en plattång, Medium DVD Box, mysstrumpor, en ny smörgåsgrill och boken Matilde av Denise Rudberg. Har velat ha en plattång i flera månader, och nu äntligen fick jag en som mina föräldrar köpt hos min frisör. Jättebra är den, men det krävs väl lite övning för att få det helt perfekt. Provade den på dottern och det var mycket lättare att göra det på henne.
Medium älskar jag, och har velat ha boxen sedan jag såg den i affären för några månader sedan. Har följt det på TV, men började inte se serien förrän avsnitt 8 tror jag. Boxen är på 16 avsnitt, och nu i juldagarna har mannen och jag sett 8 avsnitt!

Juldagen och Anandagen tog vi det mest lugnt här hemma. Barnen ville testa sina nya julklappar, så det har blivit att vi spelat Barncharad, ishockeyspel, Donkey Kong GBA, sett filmen Can´t buy me love, sjungit karaoke m.m. Dottern och jag var också ute och gick en långpromenad, och det var så skönt efeter all julmat!

I onsdags var hela familjen och såg på bio. Bortspolad såg vi, och den var jätterolig!

I går var dottern och jag och julshoppade. Dottern hade fått presentkort i julklapp plus att hon hade sparat en del pengar, som hon ville köpa kläder för. Det blev Cheap Mondayjeans, Cheap Monday Converseskor, en klänning/tunika, kofta och myssockor. Dottern tycker det är SÅ roligt med kläder nu, och hon har ju en mycket större garderob än en annan. Hon fick en hel del fint i klädväg i julklapp också! Själv fick jag köpt en randig stickad tröja på H&M. Vi fikade på Espresso House och Mc Donalds Är så mysigt att gå på stan med dottern tycker jag! :)
På kvällen kom min syster, sambon och deras lilla gullunge hit på besök!

Idag har mannen börjar jobba igen efter 4 dagars ledighet. Han jobbar 3 kvällar i rad nu (13.30-21.45). Lite trist, speciellt nyårsafton. På måndag ska han jobba natt. Själv är jag ledig tom måndag, och jag ska njuta av dessa dagar! :)

Ska strax köra barnen till mina föräldrar. Jag ska till frisören ett par timmar. Klippa mig och tona håret. Välbehövligt! :)
Kramar


Skrivet av Camilla klockan 14:02 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 30 december, 2006 21:50, Blogger mintid

    Ah nyårsfin i håret. Inte helt fel. Det blir säkert kanon fint!
    Behöver med gå dit men det får vänta lite...

    Vill önska dig ett riktigt gott nytt år!

    Ser fram emot att titta in till dig 2007 med :).

    Kram  
  • Skrivet 31 december, 2006 13:17, Blogger Mindi

    °¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°

    G O T T N Y T T Å R
    önskar jag dig min kära vän!

    Stor varm kram
    M I N D I

    °¨¨°º©©º°¨¨°º©©º°¨¨°  
  • Skrivet 31 december, 2006 16:01, Anonymous Anonym

    Vill önska dig och de dina ett GOTT NYTT ÅR!
    Kram Jenny  
  • Skrivet 02 januari, 2007 13:52, Anonymous Anonym

    GOTT NYTT ÅR!! :)

    Ps: ett kort på nya frillan kan du väl visa?! :)

    Kram!  
  • Skrivet 11 januari, 2007 17:21, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    God fortsättning på nya året!
    Nu har jag lagt ut en länk till Turning Torso som jag pratade om i is.

    Vad fin din nya blogg är med söta bilder.

    Kram från Eva  
  • Skrivet 11 januari, 2007 22:00, Blogger ikas

    Vad fint det blivit här.
    jag har en ny kod för min banner som du gärna får hämta.