Tillbaka igen!
12 januari 2007
Nu är jag tillbaka igen efter ett rejält uppehåll! Precis när jag hade skrivit mitt förra inlägg (trodde inte ens att det hade kommit med), så slutade vårt bredband att fungera. 11 långa dagar tog det innan de hade fixat till det på Bredbandsbolaget!! Är en låååång tid utan internet och utan att kunna maila, iallfall om man är van att sitta vid datorn så gott som dagligen. Visst fick man en massa annat gjort istället - för visst tillbringar man ibland alldeles för mycket tid framför datorn - men SÅ skönt det var när det började fungera igen! Barnen blev överlyckliga, är sällan man ser dom SÅ glada. Var som julafton för dom igen, hi hi. Dottern brukar sitta mycket inne på Stallet, och så mailar hon mycket. Sonen är också inne på Stallet, på spelsidor och mailar även han.

Ja, vad har då hänt sedan sist? Nyårsafton firade vi hemma hos svärmor med massor av god mat. Min mans bror med familj kom ner från Blekinge och firade nyår med oss. Våra barn hade verkligen sett fram emot att träffa alla kusinerna igen - de är 6 st- det blir ju inte så ofta som vi träffas. Hade det jättetrevligt, och när vi gick hemåt vid halv 3-tiden på natten så hade vi 3 kusiner med oss som över över här. Blev frukost sedan hos svärmor innan de begav sig hemåt igen.
Nyårsdagen var en riktig slappardag, då vi satt framför TV:n och såg avsnitt efter avsnitt på Medium.
(Nu har vi sett hela boxen plus att vi har påbörjat andra säsongen).

Tisdag-torsdag var det jobbdags igen, och det kändes så segt. Var svårt att ställa om sig igen efter att ha vänt på dygnet helt och hållet.
På torsdags kvällen var vi hos några goda vänner och firade att mannen hade fyllt 40 år under julen.
Blev bjudna på massor av god mat, pratade och hade det trevligt. Blev sent, så jag var glad att jag hade semester dagen efter.

I helgen blev jag sjuk, och har fått vara hemma från jobbet hela veckan. Vet egentligen inte vad det är med mig - har iallafall inte mått bra! Har varit förkyld, haft feber, varit magsjuk, haft migrän och kännt mig hängig och konstig. Fick fruktansvärda smärtor över bröstet i lördags natt, som gjorde så väldigt ont. Vi fick åkt både till Jourläkarcentralen och akuten, där de gjorde EKG, lungröntgen och en massa prover. De hittade ingen förklaring till varför jag hade så ont, både hjärta och lungor var bra tack och lov. Däremot hade jag väl lite förhöjda värden på blodproverna, som tydde på ngn infektion av något slag. Känner mig lite piggare idag, men definitivt inte frisk. Tur att det är en helg kvar innan det är dags att släpa sig iväg till jobb igen.

Igår ringde dotterns lärare hem här. Dottern hade trillat när de lekte något ute på rasten, och stukat foten. Hon kunde inte alls gå på den. Fick ringa min mamma, som körde mig till skolan. Hon hade så ont i foten, så att jag fick bära henne ut till bilen.Hon låg mest och vilade i går i soffan med kuddar under foten. I morse hade svullnaden lagt sig lite, och hon kunde stödja lite på foten, så hon ville prova att vara i skolan idag. Mamma skjutsade henne dit. Hoppas att det går bra. Blir till att ta det lugnt för henne i helgen. Hon får hoppa över både simningen och ridningen.

Sonen ska följa med en kompis på bio imorgon plus att fotbollen börjar på söndag. Annars har vi inga planer för helgen. Får bli en väldigt lugn helg, så att man kan kurera sig!

Kramar

PS. Tusen tack snälla Mindi, för min nya layout på bloggen!! :) DS
Skrivet av Camilla klockan 09:42 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 12 januari, 2007 11:11, Anonymous Anonym

    Visst är det märkligt hur beroende man känner sig av sin dator och internet!  
  • Skrivet 14 januari, 2007 20:22, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Hoppas du är frisk nu. Fin blogg du har:) Jag har också en dotter som hänger på stallet.se Jag inser vad tid datorn tar...MEN roligt är det! jag tar med din läk på min sida vid nästa uppdatering hoppas det är OK? Kram / Maria  
  • Skrivet 15 januari, 2007 13:01, Blogger ikas

    Vad roligt att se dig här igen :o))
    Hoppas dotterns fot är bättre nu och att ni andra mår bra. Antar att det blåste lika rejält om er i går som om oss. Fy sjutton!

    Kram!  
  • Skrivet 16 januari, 2007 00:09, Anonymous Anonym

    Underbar bild du har på din sida här..
    Kom mest in av en slump, men alltid roligt att hitta nya bloggare..
    Ha de gott (En annan skounegrebba)