Helgen
21 januari 2007
Så var helgen snart över igen!! Fast jag har ju en "halv" söndag kvar att njuta av! :) Just nu är jag helt ensam hemma, och tänkte tillbringa den närmsta timmen framför datorn. Är så sällan jag hinner sitta här annars! Mannen och dottern är på hennes crawlskola och sonen är hos en tjej i klassen och leker. För ett år sedan hade han absolut inte kunnat tänka sig att leka med en tjej efter skolan..han började gråta för att sedan bli helt hysterisk när vi föreslog att han kunde bjuda lite tjejer på hans kalas i april. DET kunde han absolut inte tänka sig! Därför tycker vi det är skönt att han sedan han började i förskoleklassen i höstas kan leka både med tjejer och killar ( iallafall på skoltid). Men idag är första gången som han leker med en tjej efter skoltid, och han har faktiskt sett fram emot det hela helgen! Tjejen har ju dessutom fått en katt nyligen,så jag antar att det var bla den som lockade :)

I fredags slutade jag kl 15, och körde direkt till ICA Maxi och storhandlade. Barnen var hos mina föräldrar under tiden (de bor på vägen). Var skönt att kunna gå och handla helt själv. Provade självscanningen för andra gången. Är himla smidigt att scanna in varan för att sedan stoppa ner varan i påsen. Och sedan bara betala i kassan utan att behöva plocka upp varorna. Fast denna gången var det INTE så smidigt! De första 10 ggr gör de stickprov ungefär varannan gång för att se så allt stämmer. Och i fredags var det dags att kolla mig! Typiskt nog hade jag verkligen storhandlat, hela kundvagnen var överfull!! Och så var jag tvungen att plocka upp allt igen så kassörskan kunde slå in allt. Suck!! Så det tog lite extra tid det! Tog det lugnt på kvällen framför TV:n och Let´s dance.

I går var jag först med dottern på hennes ridning och sedan var vi plus en kompis till dottern på bio.
Vi såg "Rosa- The Movie", och den var jättejättebra tyckte tjejerna. Själv tyckte jag den var helt ok.

På kvällen blev det tacos, och så såg vi något Mediumavsnitt!! Nya säsongen av Medium börjar på torsdag. Ser jag verkligen fram emot!! :) Min syster ringde och undrade om jag vill vara gudmor till hennes "lilla prinsessa". Och det vill jag såklart! Ska bli jättekul!! De har inte bokat dop än, men det blir väl tidigast i mars!

På förmiddagen idag har mannen och sonen varit på fotbollsträningen. Resten av dagen idag går väl till att fixa lite i hemmet: håller på att tvätta i massor, ska städa toaletterna och plocka undan.

KRAMAR

Skrivet av Camilla klockan 13:30 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 22 januari, 2007 09:55, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Ja nu har vi SNÖ så att det räcker för ett tag:) Bara den får ligga kvar! Fortfarnade inget i Malmö? Vet hur barnen där "nere" längtar. Har 3 brors barn i Lund. kram / Maria