Tisdag
16 januari 2007
Så har man varit igång och jobbat 2 dagar igen efter att ha varit sjuk i en vecka! Kändes skönt att komma tillbaka.De flesta av barnen har kommit tillbaka efter julledigheten, och vår verksamhet har kommit igång med samling och aktiviteter. Vårt första tema denna terminen är kläder. Någon som har något bra förslag på sånger, böcker osv, får gärna maila mig! Imorgon blir det en lång dag: vi har APT-möte direkt efter jobb, så min arbetsdag blir 7.30-19.00!! Usch, tycker det är så jobbigt med så långa dagar..man är ju trött flera dagar efter en sådan dag! :(

En annan som är trött idag är sonen. Han och dottern skulle båda på simningen, men han var så trött och hade huvudvärk så han har gått och lagt sig en stund istället. Han brukar alltid vara pigg på sina aktiviteter och ge sig iväg utan gnäll, så jag hoppas verkligen inte att han håller på att bli sjuk. Stod en lapp i hans klass att det gick halsfluss. Inget som vi vill ha. :( Dottern och mannen är iväg på simningen istället. Dottern går andra terminen på sin crawlskola. Förra terminen var det urusla tränare, men de nya verkar mycket bättre. Dessutom ska hon gå 2 ggr i veckan denna terminen, och jag antar att de tränarna som har grupper som tränar 2 ggr i veckan är mer engagerade. Får hoppas det iallfall. Dottern ska även fortsätta sin ridning och sonen ska fortsätta med sin fotboll.

Min arbetskompis har fått en crosstrainer i julklapp av sin sambo, och jag har blivit så sugen på att köpa en själv. Behöver verkligen röra på mig, men har så svårt att komma igång med någon träning. Hade varit perfekt med en maskin hemma!! Det enda i motionsform som jag gör just nu är promenerar. DET är verkligen jätteskönt!! Har tyvärr slarvat med det den sista tiden, men ska ta mig i kragen och komma igång igen! Jag mår så mycket bättre när jag promenerar regelbundet!
Ni förstår kanske att mitt nyårslöfte är att börja röra på mig mer!! :) Ska också gå ner i vikt hade jag tänkt. Försöker äta sunt och ska minska ner på sötsakerna. Gick faktiskt ner 2 kg förra veckan, men det var ju mest för att jag var sjuk och inte hade någon aptit. Ngt positivt med att jag varit sjuk iallafall! Fler än jag som har börjat sitt nya liv? :0)

Ha en bra kväll allihop!!
Skrivet av Camilla klockan 18:08 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 16 januari, 2007 19:18, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! prommenera är skönt! Ska jag med göra mycket med barnvagnen nu. kram / Maria  
  • Skrivet 17 januari, 2007 22:49, Anonymous Anonym

    Kikar in till dig! Tråkigt att du varit sjuk. Hoppas nya livet går bra! Kram  
  • Skrivet 19 januari, 2007 07:34, Blogger mintid

    Ja du vem skulle inte behöva röra på sig lite mer...¨

    Hoppas du mår bättre nu.
    Önskar dig en trevlig helg!

    Kramis  
  • Skrivet 20 januari, 2007 18:20, Anonymous Anonym

    Visst är Denise Rudbergs böcker bra?! Jag har läst hennes tidigare böcker och jag tänkte idag, när jag köpte Matilde, att den kan ju inte vara sämre! Ha en trevlig lördagskväll!