6 dagar till jul
18 december 2006


Måndag morgon idag kändes inte alls lika jobbig som andra måndagsmornar. Fem arbetsdagar kvar sedan är jag ledig! :) Är ledig den 23 dec-1 jan och sedan 5-7 jan. Ska bli så härligt med lite julledighet..känns verkligen som jag behöver det. Få sova ut, slappa och hinna umgås med familjen. Längtar!

Efter jobb idag var jag iväg i stan ett par timmar. Skulle köpa en tröja till dottern på Kapp Ahl (30 % kupongen var jag ju tvungen att utnyttja, hi hi). Köpte även ljusstakarna här ovan, som jag hittade på Guldfynd och tyckte var så fina! Är snart färdig med julklapparna - har bara till min syster och hennes sambo kvar. De önskar sig ingenting detta året, så det är inte så lätt att komma på någonting. Däremot är det lättare till deras lilla flicka, som nu är en månad gammal. Henne kan man köpa hur mycket som helst till. Inga som helst problem. Ska köpa en liten sak till, till henne. Kan inte skriva vad, för syrran är härinne och läser ibland. Till barnen, mannen, mina föräldrar och svärmor är julklapparna fixade iallafall. Skönt!

Igår klädde vi vår julgran. Lite ojämn gran var det allt som mannen och sonen fått tag i, men den blev fin ändå.


Framför granen står halmbocken (som dottern gjort), halmgrisen och så snögubben som vi köpte i Ullared förra julen.

I helgen har det varit avslutning på barnens aktiviteter: ridning, fotboll och simning. Känns faktiskt skönt med några veckors uppehåll nu. Dottern har varit på disco och mannen och jag har sett American Dreamz. Kul film! Har även träffat min systerdotter, som är så söööt! :) Dottern höll i henne för första gången, och hon tyckte det var så mysigt. Själv bytte jag blöja på henne för första gången. :)

Nu är det dags att lägga sig! Ska upp tidigt i morgon igen!

Julkramar till er alla!

Skrivet av Camilla klockan 22:28 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 19 december, 2006 09:13, Anonymous Anonym

    Vad skönt med ledighet. Den lyxen har jag inte skulle jobbat 23+24+25 men jag har tagit ledigt julafton i alla fall. Men hela nyårshelgen är jag ledig, det skall bli skönt.

    Jag tycker granen var jättefin.
    Ha det så gott, kram  
  • Skrivet 19 december, 2006 15:52, Blogger Mindi

    Hej vännen!

    Och nu är det bara fem dagar kvar.... vad fort det går!
    Så skönt för dig med ledigt efter jul. NJUT!

    Kram kram
    M I N D I
    ... det snöar här!!!!!!!  
  • Skrivet 21 december, 2006 08:05, Blogger netha

    Härligt med ett litet knyte i sin närhet, de är så goa att lukta på.:-)
    Julgranen blev väl perkfekt och snögubben gillade jag och även de små röda lyktorna, de är så fina i skenet när de brinner.
    Ha en bra jul, njut och bara gotta dig.
    Kramis  
  • Skrivet 21 december, 2006 13:11, Anonymous Anonym

    Kikar in för att önska en God Jul

    Kramiz  
  • Skrivet 21 december, 2006 21:55, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad fint det blev med er gran och allt pynt!
    Jag förstår att du är glad för ledigheten.

    Ha en riktigt mysig julafton & julhelg!

    Kram från mej  
  • Skrivet 21 december, 2006 23:54, Blogger mintid

    Vad fin gran du har!
    Mysigt att få sköta om bebis lite så även om det så är med blöjan ;).

    Passar på att önska dig en riktigt trevlig jul!!

    Kram  
  • Skrivet 23 december, 2006 09:01, Blogger Malin E

    Vill bara kika in för att önska
    GOD-JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

    Kram Malin