Tulpaner
26 februari 2007

Dessa vackra tulpaner fick jag av min man i går! Han tyckte jag behövde det! Jag var på ruskigt dåligt humör i lördags eftermiddags ("menshumör") och skällde ut honom! Han tyckte han kunde lägga sig och sova middag mitt på blanka eftermiddagen samtidigt som hemmet såg ut som kriget och vi hade massor att göra! Dessutom hade han en massa saker i olika högar här i huset. Kan bli vansinnig på när man inte kan plocka undan efter sig! Min familj tycks ha väldigt svårt för det, och jag tycker det hade varit så mycket enklare om alla plockade undan efter sig! Nåja, jag hade lugnat mig på söndagen och blev glad för blommorna. Jag älskar tulpaner! :)

Förutom mitt utbrott, så var lördagen annars en rolig dag. Mannen och sonen var iväg på fotbollsturnering på förmiddagen. Det gick riktigt bra - de vann alla matcher utom en, och den blev oavgjord. Sonen tycker det är sååååååå roligt med fotboll, och spelar nog lite varje dag. Han övar på fintar osv i vår källare. Jag och dottern var på ridningen under tiden. Jösses vad kallt det var! Hade tagit på mig ordentligt tyckte jag, men ändå frös jag som bara den. Var tom snö på bänkarna i ridhuset ( de rider i det äldsta ridhuset). Brr! Var inne i cafeterian och värmde mig emellanåt!
Var iväg och handlade mat på eftermiddagen, och på kvällen blev det tacos och Melodifestivalen.
Tyckte inte det var den bästa omgången precis, men Andreas Johnssons låt var väl helt ok. Jag retar mig fortfarande på att Magnus Carlsson inte gick vidare förra veckan. Har iallafall laddat ner hans låt som ringsignal idag.
I går var jag på dotterns simning, och på hemvägen körde vi förbi Stadium och köpte ett par nya joggarbyxor till henne.
Mannen har jobbat natt, så han har sovit på dagen idag. Han fick ha dottern hemma också, för hon hade både huvudvärk och ont i halsen i morse. Lite småfeber hade hon också. Hon är nog lite bättre nu på kvällen, men vi får väl se hur det är i morgon. Hoppas ju att hon kan gå till skolan - har redan varit borta mer än tillräckligt på jobbet detta året.
Har lyssnat på Eriks skiva hela helgen. Den är jättejättebra! Rekommenderas verkligen!
Ha en trevlig kväll allihop!
Skrivet av Camilla klockan 19:24 | Permalink |


0 Kommentarer: