Bonbonland
02 augusti 2007
Igår åkte hela familjen plus syrran med familj till Bonbonland i Danmark! Är ca 10 mil dit, och nu när vi har en bro så går det himla smidigt att köra dit. 1 timme och 15 min tog resan bara.

Var där strax efter 10, och det verkade som om ALLA skulle dit just igår när det för en gång skull var riktigt fint väder. Vilka köer in! Tack och lov var där många kassor, så det gick ändå rätt snabbt att komma in.

Vi har varit på Bonbon 2 ggr tidigare, senast var för 6 år sedan. Då var barnen så små, så då kunde vi åka en vardag när skolan hade börjat. Var perfekt inga köer alls till karusellerna. Igår var det desto längre köer..till en attraktion stod vi i kö i en hel timme!! :( Men vi hade verkligen jätteroligt! :)Åkte en hel del karuseller, sonen provade på många som han tidigare inte vågat. Slänggungan blev en favorit för honom.
Jag och barnen provade "Räkan", en 70 m lång rutschkana som man åker nerför i en gummibåt. Vilken fart man fick! Kön upp dit var mindre kul..en brant 14 m hög trappa!! Jag är höjdrädd, så jag klamrade mig fast i räcket, och tyckte kön gick SÅ långsamt.
Dottern, syrrans sambo och jag provade också på Vildsvinet, en häftig berg-och dalbana. Den börjar med att vagnen som man sitter i går uppåt i ett "torn" med 90 graders vinkel.Man ligger alltså helt bakåt och tittar upp i himlen. Sedan när vagnen når toppen åker man ner i 90 graders vinkel, och sedan upp o ner i en loop. Det kittlade rejält i magen! :)

Hade matsäck med oss som vi fikade med..fanns massor av fikaplatser med bord och stolar. På kvällen åt vi grillbuffe´: kycklingbröst, file´mignon, köttbullar, pölse, revbenspjäll, pommes, klyftpotatis, sallad, bröd m.m. Supergott!

Stannade på Bonbon tills klockan 20, då de stängde. Var en hel del karuseller som vi inte hann med, men det är väl så när det är högsäsong. Alldeles för långa köer. Men vi var jättenöjda och hade som sagt jättekul. Blir kanske en resa dit nästa år också!

Barnen har varit jättetrötta idag..var inte hemma förrän strax innan kl 22. Var ju en lång dag, och så var vi ju uppe bra mycket tidigare än vi varit innan på vår semester. Sonen sov till kl 11 idag!! Barnen har varit hos min mamma ett par timmar idag, medan jag var med mannen i stan och fixade nya skor. Var även på sjukhuset, där mannen fick sina inlägg som han ska ha i sina skor, nu när han ska börja belasta foten. Imorgon förmiddag ska jag till frisören. Klippa och mig och färga håret. Ska bli skönt, känner mig så risig i håret.

Nu ska vi slappa framför TV:n, och se Greys Anatomy. Har bara 6 avsnitt kvar av säsong 3. Har sett 54 avsnitt nu i sommar!!! Verkligen en serie jag rekommenderar!












Skrivet av Camilla klockan 18:56 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 04 augusti, 2007 09:37, Anonymous Anonym

    Japp.
    Ska dit typ 1/2 veckor efter skolan börjar :) Ni verkade ha roligt´:)
    Japp,jag och pappa cyklade tendem och mamma o Elsa en vanlig med barnsits där bak :)
    Sedan brände jag mig på en brännmanet,som var mindre roligt.Fotade jätte mycket naturbilder och djurbilder :D Min favorit-bild var bilden på Vetet(tror att det är Vete)
    Ska förhoppningsvist ladda ner design pogrammet Photoshop idag <3 Pappas kompis är typ expert på datorer så han fixade det på en skiva,så vi behöver bara installera det,hoppas bara att det funkar :D

    Kramar Elin :)  
  • Skrivet 05 augusti, 2007 21:39, Anonymous Anonym

    Wow, häftigt! Kan tänka mig att barnen gillade det! Och inte visste jag att det var sååå nära! Tål att provas på.  
  • Skrivet 05 augusti, 2007 22:29, Blogger Mindi

    Åh vad häftigt. :) Dit vill jag också åka! Vi får kanske komma till er nästa sommar istället. ;)

    Kramis