Veckan
24 juni 2007
Nu är det söndag och en hel vecka har gått sedan jag skrev sist. Vart tar tiden vägen? Tiden räcker inte till! Tiden räcker ännu mindre till när man har en halvt invalidiserad make här hemma som hoppar omkring på kryckor och inte kan göra alltför mycket.

Veckan har bestått i att jag har jobbat mellan 7.30 och kl 16. Kommit hem och ätit middag, som mannen tack o lov lyckats fixa. Satt igång ngn tvättmaskin, plockat undan det värsta, packat ihop simkläder till sonen och sedan följt med honom till simskolan. Hemma igen vid 19.30, fått honom duschad, hängt upp tvätt och kanske en liten kort tur till affären för att köpa ngt som saknas. Vid det laget är kl runt 21 och jag är helt slut. Samma procedur nästa dag!! Kan ärligt talat säga att jag känner mig helt slut! Nästa vecka ser ungefär likadan ut, och även nästa. Sedan, om 2 veckor, går jag på en månads semester och det känns verkligen välbehövligt! Som jag längtar!

Midsommarafton firade vi hemma. Syrran med familj kom hit på eftermiddagen. Någon dans runt midsommarstången blev det inte, för det ösregnade ända fram till sen eftermiddag. Det regnade o regnade. Men vi lagade mat ihop..åt gott, pratade, gosade med deras lilla dotter, min systerdotter och guddotter. Hon har blivit så stor nu, 7 mån. De hade gåstolen med sig som hon springer omkring i. Hon såg så stolt o glad ut när hon själv kunde springa runt! :) Blev en lugn o mysig midsommarafton!

Igår var vi nere vid stranden, då det var marknad där. Syrran och dom var också med oss, och dottern hade med sig en kompis. De åkte karuseller, sonen köpte sig en fotbollströja, dottern en film och så blev det lite chokladhjul.
Dottern och kompisen vann 2kg Kexchoklad, och strax därefter så vann maken och sonen 2 kg toblerone!!
Vi brukar ju aldrig vinna, så att det blev två vinster var ju verkligen inte illa! Nu behöver vi inte köpa lördagsgodis på länge.. :) På kvällen såg mannen och jag en bra film "Efter bröllopet"

Ikväll ska vi hem till goda vänner och gratulera deras barn som har fyllt år. Ska bli bjudna på middag. Gott! Blir väl inte sent, för jag ska ju upp o jobba imorgon igen!


Syrran och jag har förresten beställt biljetter till Ladies Night den 5 oktober! Både Måns och Martin Stenmarck ska vara med, så det lär bli en trevlig kväll med mycket att titta på! :) Ser verkligen fram emot denna kväll!

Kram
Skrivet av Camilla klockan 11:49 | Permalink |


0 Kommentarer: