Hej!
19 juli 2007
Igår åkte vi ner till stranden för att spela minigolf. Tog med oss fika som vi åt på stranden innan golfen. Mannen fick stå över minigolfen, men vi andra spelade. Är kul med minigolf, men sonen är verkligen en dålig förlorare. Han tjurade, kastade iväg klubban och skyllde på ont i handleden när han märkte att det inte gick så bra! :)
Vi fortsatte sedan till Toys R Us för att köpa en pool, som barnen har tjatat på i evigheter. Har ju en familjepool sedan tidigare, men den är ju inte kul alls (tycker barnen). Nu blev det en annan pool som rymmer 2000 liter. Precis lagom för vår lilla trädgård. Fick köpt poolöverdrag, filterpump, rengöringsset och ngt startset med poolrengöring. Skönt att behöva slippa byta vatten stup i kvarten.

Idag bestämde vi oss för att ha en familjedag, för att få vatten i poolen. Passade på att klippa gräset och fyllde 1,5 sopsäck med ogräs medan vattnet spolades i. Barnen har haft jättekul i poolen hela eftermiddagen. Mina föräldrar, deras hund Bastian , syrran och hennes lilla dotter (8 mån) har också varit här ett par timmar och fikat. Har även hunnit med en tur till soptippen igen plus att jag har varit ute och gått med stavarna i 40 min.
Hände en liten olycka innan maten idag..hade precis dukat fram maten på altanen och skulle in och hämta den mycket varma såsen. Sonen råkade krocka med mig, så det skvätte upp massor av sås, strax ovanför brösten på mig. Jag skrek(AJ, vad ont det gjorde!!!) och sonen han skrek och beklagade sig över armen. Fick sköljt hans arm snabbt i kallt vatten, men tror inte att han fick mycket sås på den. Syntes inget och efter någon minut hade han inte ont. Själv skyndade jag mig upp i duschen och sköljde i kallt vatten länge. Var rejält röd, och det har brännts hela kvällen. Satte på någon salva för en stund sedan, så nu känns det faktiskt lite bättre. Tur i oturen att vi inte fick någon sås i ansiktet iallfall..kunde ju ha gått mycket värre.
Nu tänkte mannen och jag koppla av med några avsnitt Greys Anatomy. Imorgon ska det handlas och fixat lite i hemmet. Några goda vänner kommer hit på middag på kvällen.
Skrivet av Camilla klockan 21:25 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 20 juli, 2007 09:23, Anonymous Anonym

    Vad kul med poolen! :) Tjejerna tjatade om en förra året, men vi var lite oense om hur vi skulle göra.. ;) I år har de inte sagt något, men hade de gjort det hade det nog blivit en pool. *s*

    Ajajajaj, hoppas det inte blir något sår från såsen eller så! Kan ju tipsa om Inotyol (om det inte var den du hade?), perfekt till brännsår! (och röda bebisrumpor).

    Kul med stavgången!! :) Har du kommit igång nu?

    Kramis!  
  • Skrivet 20 juli, 2007 19:51, Blogger Mindi

    Vad skoj med en pool. :)

    Aj aj så ont det måste ha gjort när du fick den varma såsen på dig.

    Nu har jag semester... tjoho. :)

    Kram kram

    P.S Egentligen skulle vi ha träffats i dag eller i morgon... snyft! D.S  
  • Skrivet 24 juli, 2007 11:45, Anonymous Anonym

    Hejsan Camilla :)
    Har läst jätte många inlägg som du har skrivit nu :D
    Är alldeles slut nu.Hittade en länk till din hemsida på Komentarerna på Jojjans hemsida igår :)

    Hoppas att jag och Johanna kava någon dag nu på sommarlover.Åker till Grekland den 8:onde och Liseberg någon gång nästa vecka,så vi kan ju höras vid,jag och Jojjan :)
    Komentera gärna min blogg :)

    Kram Jojjans klasskompis Elin (L)