Tisdag
17 juli 2007
Idag har mannen varit iväg och röntgat sin fot och fått sin "dom". Han hade ju hoppats på att få slänga sina kryckor direkt, men så blev det tyvärr inte! Han är sjukskriven i ytterligare 5 veckor, tom sista augusti. Han ska prova ut fotinlägg nästa vecka, och sedan ska han väl börja belasta sin fot lite försiktigt men med kryckorna. Ligamentskadorna kan ta låååång tid att läka, foten är rejält svullen, och läkaren kunde inte svara på än hur mannens höst kommer att se ut. Ingen fotboll eller löpning detta året iallafall. Han måste ta det väldigt försiktigt annars finns risk för att foten aldrig blir helt bra. Jobbet kan han kanske återgå till tidigare OM de kan hitta ngt annat sk skrivbordsarbete. Vi får väl se hur det blir, men jag måste säga att det känns inget vidare. Varken för honom eller mig.
Vilken semester detta! Är ju inte så mycket som vi kan hitta på! Och barnen "tål" inte varandra och bråkar jämt och ständigt. :( Vad deppigt detta låter, men just nu känns det lite så!

Tycker såklart att det är skönt att vara ledig, och helgen var superkul! Mannens bror med familj kom ju ner hit till svärmor. På lördagen blev det god mat, barnen lekte och vi andra satt mest och pratade.
I söndags tog vi tåget över till Köpenhamn. Och vilken tur vi hade med vädret. Solen sken hela dagen och det var så varmt och skönt. Började med att sitta ute på Jensens Böfhus och äta hackeböf med pommes och bernaisesås. Mums! Sedan blev det ca 6 timmar på Tivoli. Blev mycket karusellåkande, allra mest för barnens del såklart. Men jag fick bla åkt Demonen 2 ggr, Bergbanan MASSOR av ggr (sonens favorit) och Flygande mattan. Jag älskar berg-och dalbanor, men flygande mattan får nog vara nästa gång. Kände mig smått illamående. Märks man börjar bli äldre.. :)

Igår var det kanonväder! Dottern följde med en kompis för att sola och bada i Ljunghusen. Mannen, sonen och jag åkte till ett utomhusbad några timmar. Solade och badade och hade det helt underbart skönt. Sådant väder vill man ju ha resten av semestern! :) Tyvärr glömde jag smörja in ryggen, så den var ju VÄLDIGT röd i går kväll (..ja, idag också..). Gör ont och bränns, och jag kunde knappt sova på ryggen i natt. Så nästa gång lär jag inte glömma att smörja in ryggen!

Idag körde jag ju mannen till sjukhuset. Under tiden tog jag mig en 45 min promenad i parken med mina gångstavar. Märktes att det var ett tag sedan, men det var verkligen skönt att röra på sig lite. Ska försöka få in många promenader nu under semestern!
Skrivet av Camilla klockan 14:22 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 18 juli, 2007 09:15, Anonymous Anonym

    Hej kollegan!!
    Vilken otur mannen har...
    Trist för dig med antar att det inte blir nån tur uppåt landet..
    Jag fattar vad du menar med att barnen inte tål varandra.
    Mathilda o Lucas är inte alls överens ibland vill man bara gå hemifrån.
    Försök nu ha en bra semester..
    så ses vi om några veckor på jobb igen:(  
  • Skrivet 18 juli, 2007 21:06, Blogger Mindi

    Såååå tråkigt vännen!
    Usch vad jag lider med er....

    Nästa sommar får inget sånt här hända!!!!


    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 19 juli, 2007 18:05, Anonymous Anonym

    Åh så trist med foten! :(

    Låter som en kul dag i Köpenhamn i allafall! :) Härligt att ni har fått lite sol äntligen!!

    Kram!  
  • Skrivet 19 juli, 2007 21:05, Blogger Johanna

    hej!
    Jätte snyggt blogg :D
    Stackars mannen. Men han mår nog bra snart.  
  • Skrivet 24 juli, 2007 18:16, Anonymous Anonym

    Hehe xD
    Hälsa henne att hon ska krya på sig :)
    Tackar,hehe xD Alice bakade det på Bak-projektet i skolan.Så Jojjan har receptet,om hon har kvar det :)
    Dem är iaf. JÄTTE goda,kunde inte låta bli att ta EN(eller två) till frukost igår,Hehe xD Jag och Elsa åt upp alla(ca. 60 st.) kakor på
    1 1/2 dagar.Sedan fotade jag dem till hemsidan :D

    Kram :)