Ljuvliga semester
10 juli 2007
Så underbart det är med semester!! Jag njuter för fullt!! :) Igår åkte dottern, min mamma, syrran, hennes lilla dotter och jag till Vellingeblomman. Tyckte inte där var så mycket blommor, men väldigt goda räkmackor som vi åt ute i deras trädgård. Fick köpt en fin blommig salladsskål där iallfall. Fortsatte till en annan blomaffär och där blev det shoppat lite mer: 2 krukor till dottern med växt i , 3 småkrukor till barnen med små blommor i, 2 nya växter till vardagsrummet och så 2 stora krysantemum som vi har nedanför trappan som går upp till vårt hus.


En av dotterns nya växter och kruka.

På kvällen grillade vi hamburgare, som vi satt ute och åt. Var ju riktigt härligt väder, och maten smakar alltid bättre utomhus. Passade även på att baka pizzabullar till kommande utflykter. Avslutade kvällen med en Beckfillm.Idag har det inte hänt allför mycket. Sonen börjar tillfriskna nu. Så skönt! Mannen och jag har varit iväg och hämtat en planka till vårt altangolv, och den försöker han skruva fast nu. Har plockat undan lite här hemma plus sett en film med dottern: Raise your voice. Blir mycket film nu när man är ledig. Och med posten i dag kom DVD-filmerna av Greys anatomy säsong 2. Nu har vi 19 timmars film att se!! :)

Imorgon funderar vi på att spela en runda minigolf, om vädret är OK och sonen fortfarande mår bättre!

Kramar

PS! Kan någon förklara för mig varför det inte går att skriva någon rubrik?
..Nu funkade det visst! Fattar ingenting!


Skrivet av Camilla klockan 17:06 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 10 juli, 2007 22:05, Anonymous Anonym

    Ja, visst är det härligt med semester!! :) Jag njuter också för fulla muggar... och passar också på att se en massa film. *s*

    Ahh.. Greys Anatomy.. sååå himla bra! Har plöjt igenom hela säsong 3 också, så nu har jag inga nya avsnitt att se. Det får bli till att vänta på säsong 4 i höst. :( Har sett alla avsnitt av House MD också, så jag har ingen serie att se nu. Nåt tips på nån bra??

    Kram!  
  • Skrivet 11 juli, 2007 18:51, Blogger Malin E

    Låter så härligt med semester!!! Jag går på snart men jobbar torsdag och fredag nu oxå.SENär kjag ledig i hela 6 veckor och det skabli superduperskönt!!! Hoppas det fina vädret kommer då med...fniss...
    kram malin  
  • Skrivet 12 juli, 2007 10:11, Anonymous Anonym

    Hej igen! :)

    Det där med rubriken var tydligen nåt generellt fel hos blogspot.. "hörde" av flera att det inte funkade.

    Jag går ca 40 minuter varje kväll, med stavarna och i ett snabbt tempo. Sträckan utökas vartefter, eftersom man ju hinner längre och längre på den tiden så att säga. Men längre än 45 minuter ska det inte ta, när jag går sju dagar i veckan. Jag lämnar inget utrymme för att kunna säga "jag hinner inte". En timme MED duschning kan jag avsätta på mig själv, och kan inte bortförklara för mig själv att jag inte hinner. ;) Däremot lägger vi (jag och grannen som går) då och då in ett längre pass tex en eller två dagar i veckan, för att få lite variation.

    Ett tips om man vill komma igång är att börja lugnt! Kanske gå 30 minuter, men att gå VARJE dag, och sedan öka på. På så sätt får man in vanan, ökar successivt orken, får bättre kondis. Går man ut för hårt är det större risk att ledsna eller att helt enkelt dra sig för att gå ut, eftersom det är för tungt!

    Kramis!