Fyra dagar till...
02 juli 2007
sedan så har jag ÄNTLIGEN semester!! :) Så skönt och välbehövligt det ska bli! Även om vi nu inte kommer iväg på så mycket nu när mannen har brutit foten, så ska det ändå bli så underbart skönt med 4 veckors ledighet! Få sova länge på mornarna och inga tider att passa. Kunna sola och bada mycket (förhoppningsvis, om nu vädret kan bli lite bättre), läsa böcker och kunna umgås mer med familj och vänner! :)

Kände mig full av energi i helgen, förmodliogen pga att semestern var så nära. Så här hemma blev det mycket gjort minsann. Trädgården såg verkligen igenväxt ut, så i lördags åkte gräsklipparen fram. Gräset hade ju blivit så långt, så det fick handklippas på en hel del ställen. Tog ett antal timmar. Mannen stod på knä i rabatterna och rensade ut värsta ogräset. Har mycket kvar att göra i trädgården, men dessa timmars slit i trädgården gjorde enorm skillnad.
Vidare så körde vi till soptippen ett par vändor med skräp. Vi frostade av frysen, gjorde rent kyl och ugn. Storhandlade, tvättade, dammsög och tvättade bilen. När söndagskvällen kom så kände mig sig ganska så slut i kroppen, men SÅ nöjd med allt man hunnit göra! :)

Dottern har varit med en kompis hela helgen, som sov över här. Sonen har varit hos en kompis och badat i hans nya pool (en stor nergrävd). Ett Mc Donaldsbesök blev det också i lördags kväll, och så har mannen och jag tittat på några avsnitt av Grey´s Anatomy. Lånade första säsongen på DVD av en jobbarkompis, och jag som aldrig sett serien innan tycker den är så bra. Måste börja se andra säsongen nu snart!

Har precis varit på sonens simskola. Han är inne på tredje och sista veckan..simskolan slutar på fredag. Tycker att han har lärt sig jättemycket. Synd att vädret inte har varit bättre. Idag både regnade det och var kallt. Brrrr, det var KALLT att stå och titta på. :( Imorgon ska de prova på klädsim. Fast det missar jag..morfar följer med honom eftersom jag slutar sent imorgon (18.00. Ska stänga!)
Skrivet av Camilla klockan 19:48 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 02 juli, 2007 20:37, Blogger mintid

    Det är en barndomskamrat som gifter sig för andra gången.

    Det ska bli roligt, bröllop är alltid trevligt att gå på.

    Vad ni var flitiga i helgen!
    Skönt att ha lite klart när man går på ledigt. Jag är inne på min andra vecka nu av 6 :) så det är massor av lediga dagar kvar :)

    Ha det gott!  
  • Skrivet 04 juli, 2007 10:07, Anonymous Anonym

    Vad flitig du var! Men visst känns det bra när man får en massa gjort? Då slipper du ju också göra detta på din semester. ;)

    Stooooor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 07 juli, 2007 23:19, Blogger ikas

    Visst är det gott med semester!
    Har hört att det regnar lika mycket på er som på oss. vad ska vi ta oss till?