Semester
08 juli 2007
Ja, nu har jag påbörjat min efterlängtade SEMESTER!!! :)
Kan knappt fatta att jag ska vara ledig i 30 dagar! SÅ SKÖNT!!
Kan bara hoppas på att vädret blir lite bättre, för herregud vad det har regnat mycket i veckan!

Semestern har ju inte börjat så bra. Mannen blev brakförkyld i torsdags (och så hoppar han ju fortfarande på kryckor), och i går insjuknade sonen. Han har ont i halsen och hög feber (39,4 grader). Sonen sov mest hela dagen igår, och morgonen idag började han med att kräka. Barnen brukar göra det ibland när de får hög feber..Får bara hoppas att dottern och jag klarar oss..dottern och jag sover tillsammans nu och så får de sjuka dela sovrum ett par dagar.

Igår sov vi till kl 10!! Underbart! Åt frukost framför TV:n och såg en DVD som dottern hyrt "A cinderella story". Söt film! Sedan var dottern och jag en runda på soptippen igen - rensade sonens rum nu i veckan. Hann även med en storhandling. På kvällen åt vi gott, och mannen och jag såg ytterligare en film: The Break-Up. Passar bra att se många filmer nu när vädret inte är det bästa. Och att se en bra film är avkoppling för mig! Har förresten beställt säsong 2 av Greys Anatomy på DVD från Discshop. Så förhoppningsvis kommer de nu i veckan, och då blir det att titta på många avsnitt! :)

Idag ska dottern och jag baka jordgubbsmuffins. Hittade receptet på Mindis blogg, och det lät så gott så det måste provas. Tänkte över till mina föräldrar en sväng i eftermiddag också.

Hoppas på bättre väder till nästa helg. Då kommer mannens bror med familj ner hit från Karlshamn. Vi blir bjudna på middag hos svärmor på lördagen och på söndagen ska hon bjuda oss alla på Tivoli i Köpenhamn. Ska bli jätteroligt, och barnen ser verkligen fram emot att träffa alla sin 6 kusiner!
Ha en bra dag allihop! Nu ska jag hoppa in i duschen!
Kram


Skrivet av Camilla klockan 09:59 | Permalink |


0 Kommentarer: