Nyss hemkommen..
23 september 2007
..från en lång promenad med stavarna. Har varit ute och gått med en kompis i över 1,5 timme. Blev ordentligt varm kan jag säga, men perfekt att kombinera promenaden med att prata av sig med kompisen. Vi brukar ut och promenixa ibland, istället för att sitta och prata i telefon en timme.
Igår blev det också nästan en timmes stavgång, men då var jag ute själv. Går jättebra det också, speciellt när man har mp3-spelaren med sig! Det har ju varit så härligt skönt väder i helgen: soligt och 18-19 grader. :) Skulle väl hålla i sig imorgon också, sedan bli sämre igen...

I torsdags testade jag en ny frisör!! En frisör precis i huset bredvid mina föräldrar..mina barn och även min mamma har gått där några ggr, och hon är både trevlig OCH billig! Har gått hos min andra frisör i över 6 år, så jag tänkte att det kunde vara kul att testa ngn ny (min gamla frisör fick man dessutom boka upp tider ett halvår i förväg). Hon frågade direkt om hon kunde vara ärlig, och det ville jag förstås. Hon tyckte jag hade rent för mycket hår (har ju SÅ tjockt), att det blev så kompakt och mest hängde och inte blev en riktig frisyr. Ni vet ju kanske att jag måste platta det varje dag, för att inte se ut som ett troll. Var SÅ trött på mitt hår!!
Nu blev jag iallfall av med en hel hög med hår. Hon har tunnat det i massor, har klippt upp det snett på ngt vis, så det är lite ojämt överallt. Vilket iallfall resulterade i mycket mindre hår, och att jag inte behöver vara riktigt lika flitig med plattången. Känns så skönt!
Ska fortsätta att gå dit..perfekt att ha nära dit och bara kunna ringa några dagar innan jag behöver bli klippt. 200 kr kostade det också bara , annars betalar jag 280!! Har fått köpa billiga schampoflaskor av henne också (1,5 liters). Perfekt!

Annars har helgen bestått av ridning och skötarprov för dottern, fotbollscup för sonen, kalas för dottern hos en kompis, städning och tvätt här hemma, mina föräldrar har varit här och fikat och så har vi sett en bra film: Becks senaste, Det tysta skriket. Den var lite annorlunda än de andra, men väl värd att se!

Nu ska jag bara slappa lite framför TV:n och sedan sova. Sedan är helgen redan slut och det är dags för en ny arbetsvecka!

Skrivet av Camilla klockan 20:11 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 29 september, 2007 08:10, Blogger Mindi

    Vad skönt... med håret! :)

    Jag var och klippte mig i måndags och sen slängde jag i en toning. Så nu går det några veckor igen
    tills man blir helt tokig på håret igen... tss.

    Kram
    M I N D I  
  • Skrivet 01 oktober, 2007 20:37, Anonymous Anonym

    Inget kort på nya frissan? Jag blev ju nyfiken -speciellt med tanke på att jag också har så tjockt hår som bara blir helt stort och som jag måste ta med plattång ifall jag inte sätter upp det...