VAB
18 september 2007
Dottern har smittats av mig, och har fått stanna hemma från skolan både igår och idag. Mannen var ledig i går, men idag fick jag stanna hemma och vabba. Hennes förkylning börjar iallfall bli bättre, så imorgon ska hon försöka komma iväg till skolan igen. Sonen har också börjat bli förkyld, men än så länge är han såpass frisk så han klarar av skolan. Får hoppas att han och mannen klarar sig.

Själv är jag piggare än förra veckan, men jag känner mig inte helt frisk inte. Har fortfarande ont i halsen och huvudvärk, men det kan säkert hålla i sig ett tag. Var på jobbet igår i allafall, och ska dit i morgon igen.

I lördags kväll var vi iväg hos några kompisar några timmar på kvällen. Var så skönt att komma iväg en stund och "prata av sig". Kände stort behov av det efter att ha legat hemma i flera dagar. Vi köpte pizza och åt en massa godis. Inte slanka linjen precis, men man får väl "tröstäta" lite när man varit sjuk? :) Så typiskt mig att göra så! Längtar efter att få komma igång med både stavgången och orbitreken, såfort det halsonda har försvunnit...fast när jag väl är helt frisk, så antar jag att jag inte längtar lika mycket.. det är också så typiskt mig!

Idag har dottern och jag sovit hela förmiddagen, och det var så skönt! Bakade scones sedan som vi åt till lunch. Gott!
Mina föräldrar skulle hämta sonen på skolan sedan, och föja med honom på simskolan. Som fortfarande är utomhus, men nu har det kommit upp ett provisoriskt tält över som skyddar mot regn och blåst. Och jag tror att det är 31 grader i bassängen, så då är det rätt ok att simma "utomhus".

Ska försöka ta tag i strykhögen här hemma plus hjälpa dottern med mattte-och geografiläxa. Får iväg till affären senare när mannen kommer hem, för att fixa matsäck till imorgon. Båda barnen har hälsovecka i skolan, och imorgon ska de till skogen hela dagen. Dotterns klass ska ha orientering där.
Denna veckan har de även skoljoggen, massage och friskis och svettis.

Dottern har förresten skärpt till sig ordentligt här hemma, så nu har vi låtit oss övertalas. Dottern är nu skötare till en ponny på måndagar. Är bra att man kan välja bara en dag, tycker att det kan vara lagom nu för att se om hon klarar av det. På lördag ska hon skriva stort skötarprov (ca 100 frågor). Hoppas hon nu klarar av det..ja, annars har hon ju fler försök!

Skrivet av Camilla klockan 15:31 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 18 september, 2007 18:48, Anonymous Anonym

    Trist att dottern blivit smittad.. men skönt att du börjar känna dig piggare!

    Ja, visst är det härligt med alla seriestarter! Ikväll blir det PB efter dagens Idol. Och nästa vecka drar ju GREYS ANATOMY igång, och även House MD och Heroes. Då blir fyra serier i veckan att följa igen. *s*
    Texten till PB-avsnittet har precis kommit.. *Host host*

    Kram!  
  • Skrivet 22 september, 2007 10:19, Blogger ikas

    vad roligt att hon fått en skötponny. Är det på ridsolan eller privat.

    Hoppas ni kryat på er nu och får hålla er friska ett tag. Vad är orbitreken för något?

    ha en skön helg och hälsa familjen  
  • Skrivet 22 september, 2007 14:23, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Trist med sjukdommar! Hoppas ni kryar på er allihopa snabbt igen.

    Ha en riktigt fin helg!

    Kram från Eva  
  • Skrivet 22 september, 2007 18:34, Blogger Mindi

    Nä men fy så trist att vara sjuka.... hoppas att ni mår bättre nu. Stora tjejen är pangförkyld... i går kväll hade hon feber men i dag är hon "bara" förkyld.

    Kram kram
    M I N D I