Trött...
03 oktober 2007
Ja, idag är jag TRÖÖÖÖÖTT!! Blev väckt av sonen kl 4 i morse och kunde inte somna om sedan. När klockan ringde 5.40 var jag SÅ trött och hade kunnat somna på studs, men det var så dags då. Jobbet väntade. Anledningen till att sonen väckte oss var att han hade huvudvärk och ont i magen. Tyckte han kändes varm, så jag tog tempen på honom. 38,5 grader.. så han fick vara hemma från skolan idag. Det fick dottern också. Hon hade tydligen sovit jättedåligt i natt, så imorse hade hon både huvudvärk och kände sig yr. Mannen var hemma med dom idag. Dottern är mycket piggare nu, så hon ska till skolan imorgon. Sonen däremot är uppe i 39 grader, så det blir ingen skola imorgon heller för hans del.

I söndags var vi på 50-årskalas! Tydligen "fyller" radhusen på denna gatan och gatan intill 50 år detta året, så 5 tjejer här på gatan bjöd in på kalas!! :) De hade satt upp tält på lekplatsen och så bjöds det på massor av goda tårtor. Tipspromenad blev det också, och vi fick diplom! (Man skulle gissa antal kastanjer i en burk. 97 st var där i den och vi gissade på 99, och kom närmst. Duktigt av oss va? :0) ) Trevligt initiativ att anordna kalas..man har inte riktigt koll på alla som bor här i gatorna, så det var kul att gå och småprata med folk.

I måndags hade vi planeringsdag på jobb. Vi hade föreläsning på SAS Radissons Hotel. En VÄLDIGT intressant föreläsning om barns inflytande i förskolan. Supergod mat var det också: förmiddagsfika, middag och eftermiddagsfika. Jättegod salladsbuffe´, lax, kött, kakor, frukter m.m. Proppmätt blev man verkligen! Efteråt var jag och en arbetskompis en runda i stan och shoppade. Fick faktiskt köpt 3 st toppar! Ovanligt för mig, som sällan hittar något snyggt! (Jo, snyggt hittar jag väl, men inget som passar min allför runda figur). Det var väl tack vare jobbarkompisen det blev något. Bra att ha henne med som smakråd! Hade jag gått själv hade jag garanterat inte kommit hem med något.

Börjar själv känna mig rejält snorig och småfrusen, så det blir till att lägga sig tidigt idag. Får inte bli sjuk..på fredag ska ju syrran och jag se Ladies Night! Det har jag sett fram emot i ett halvår!
Skrivet av Camilla klockan 18:32 | Permalink |


0 Kommentarer: