Massagekurs
18 oktober 2007
Hela helgen har jag och en arbetskompis gått på massagekurs, "Barnmassage i förskolan" på Axelsons Gymnastiska Institut. Har velat gå den kursen i flera år, men inte fått (för dyrt). Så när chefen vid mitt utvecklingssamtal sa ok, så var det lika bra att passa på. Snabbt in på datorn för att se när kursen gick, och den gick 2 veckor senare. Nästa kurs igen gick inte förrän till våren. Så vi anmälde oss direkt, och det ångrar jag inte.

Kursen var kanon, även om det var långa dagar. Både lördag och söndag kl 9-17. Det var väldigt mycket praktiskt. Vi fick göra väldigt mycket massage på varandra, två och två. Ryggmassage, ben-och fotmassage, mag-arm och huvudmassage, helkroppsmassage med olja, massage när den andra satt på en stol, massagesagor och massagelekar. Tror inte jag överdriver om jag säger att jag fått massage i minst 4 timmar i helgen, och så har jag gett massage lika mycket. Trodde det skulle vara jättejobbigt för händerna att ge massage, men där det kändes mest var i svanken. Jösses vad det värkte vid ischiaspunkterna! Ja, efter en hel helg var kroppen rätt så öm överallt!

Kan ju säga att här är 3 frivilliga här hemma som gärna ställer upp och får massage! :)

Tyvärr blev det nog för mycket massage för min del, för i måndags gick jag med huvudvärk på jobbet hela dagen. På vägen hem brakade det loss till migrän: hela huvudet bankade och jag mådde så illa. Har fått vara hemma från jobb i 3 dagar nu, men nu idag så känner jag mig äntligen lite bättre.
Tack och lov, för jag hatar verkligen migrän och huvudvärk!

Massagekursen krockade med mannens jobbhelg, så vi fick ha barnvakt nästan hela helgen. Barnen åkte hem till mina föräldrar redan vid 17-tiden i fredags, sov över där och så hämtade mannen dom när han slutade i lördags. Och i söndags fick de vara en stund hos farmor.
Så i fredags kväll satt mannen och jag här hemma helt själva. Åt kinamat och såg på Idol! Det var så lugnt här hemma, inte massa syskonbråk och så. Kan knappt minnas när vi satt ensamma hemma en fredags-eller lördags kväll, för oftast så ordnar man barnvakt när man ska iväg och göra något, inte bara när man ska vara hemma.

Jag har förresten börjat en annan kurs också. Fem tisdagskvällar (2 timmar/gång) så går jag på Tecken som stöd. Har bara gått en gång, men det var jättekul. Och användbart på jobb.
Tyvärr missade jag ju kursen i tisdags, men jag hoppas att mina 2 kollegor som jag går med kan öva en stund med mig innan nästa tisdag. Vi får en massa sidor med tecken att öva på tills varje gång, och det är inte helt lätt. Jättesvårt tycker jag, men mina kollegor som använt sig av lite tecken tidigare tycker inte det är lika svårt. Har sagt till dottern att hon får förhöra mig i helgen. Tycker hon ska bli kul som omväxling. Annars är det ju alltid mamma/pappa som förhör henne på läxor..
Skrivet av Camilla klockan 11:09 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 18 oktober, 2007 13:48, Anonymous Anonym

    ok då känner jag mig manad att morgon ta en repetions kurs med dig och de nya tecknen......

    ett roligt tecken va i alla fall- party eller fest!!

    syns imorgon.  
  • Skrivet 20 oktober, 2007 10:57, Blogger Mindi

    Vad roligt att få gå sånna kurser!!!!

    Jag ska straxt i väg och jobba... får väcka sambon då som jobbar helg hela denna veckan.

    Du, det är snart dags för lite vintergrafik va? :)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 25 oktober, 2007 23:52, Blogger ikas

    Hej

    Sitter här och nattsurfar. Kikar in och säger God natt