Tidigt
04 september 2007
Tidigt, tidigt fick jag gå upp i dag...klockan ringde 4.55!!! Alldeles förfärligt tidigt! Men jag skulle öppna kl 6.15 på jobbet, så det var bara att hoppa upp. I normala fall går jag mellantider på jobb, och börjar 7.30, men idag hade en kollega semester, så jag tog hennes öppning. Gick bra ändå att gå upp, men det var segt på jobbet..första barnet kom inte förrän 7.30!! Slutade lite tidigare idag, kl 13.30 och det var ju jätteskönt! Härligt med en fri eftermiddag! :)


Ska med sonen på simskolan, som börjar idag. Är utomhus hela september, så hoppas verkligen att vädret blir bra! I oktober ska de bygga in bassängerna i ett uppvärmt tält! Dottern ska följa med en kompis och sköta en häst. Dottern går en skötarkurs just nu, som är 4 lördagar. Vi vill att hon ska vänta med att bli skötare sedan, tills hon blir mer "van". Hon har ju bara ridit 1 år, och är fortfarande lite osäker när hästarna ska skötas om i stallet. Dessutom vill vi hon ska sköta om marsvinen ordentligt först också, som hon lovade innan vi köpte dom. Ä ju inte lika kul att städa till dom några ggr i veckan, som att kela och gosa med dom. Dessutom vill vi att läxorna ska fungera utan tjat också. Sedan kanske vi kan fundera på det här med skötare..

I söndags var jag och syrran på bio, och såg "På smällen"! Vilken bra film, den var verkligen superrolig!! Skrattade så tårarna rann!



Ikväll börjar Idol 2007 förresten. Ska bli kul att följa! Förra året så var min favorit Erik. Vi får se vem det bli i år!
Har lovat sonen att köra till leksaksaffären nu! Han ska köpa sig en tamagotchi.


Kramar


Skrivet av Camilla klockan 14:10 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 04 september, 2007 15:16, Blogger Flisan - Alldeles Vardagligt

    Hej hopp!
    Kikar in här, hittade hit från Mindi :)

    Vad avis jag blir på Din dotter som får vara bland hästar!

    Ha en bra kväll och jag lär återkomma för att läsa mer :)

    Hälsningar
    Flisan.  
  • Skrivet 04 september, 2007 19:48, Anonymous Anonym

    Hej vännen , hoppas att det var en lagom arbetsdag idag, men hm stackars sonen med simning idag ....

    jag passar på att röja undan ännu mer med en sovandes sjuk son...

    kram kollegan  
  • Skrivet 04 september, 2007 19:48, Anonymous Anonym

    Brrr... simskola ute hela september?! Hoppas verkligen det är lite värme.. vi har haft 7-8 grader på mornarna senaste veckan , idag var det dock härliga +14 grader ute! :)

    Haha.. ja, det där med att det inte är lika kul att sköta om buren som att gosa med marsvinen känner jag välä igen. ;)

    "På smällen" såg jag i lördags, himla kulig film tyckte jag också!

    Ska också kika på Idol, det börjar om tio minuter. Undra om det finns kvar några talanger där ute i Sverige?! Ska bli spännande att se.

    KRAM!  
  • Skrivet 05 september, 2007 09:05, Blogger ikas

    På smällen såg jag oxå. Kul film!  
  • Skrivet 07 september, 2007 22:49, Blogger Mindi

    Hej kompis!

    Alltid lika skoj att kika in här och läsa om dina dagar. :)

    Hoppas att du får en riktigt skön helg!

    Stor varm kram
    M I N D I  
  • Skrivet 10 september, 2007 22:36, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Oj det var tidigt! Den filmen funderar jag på att se! Kram / Maria  
  • Skrivet 12 september, 2007 18:53, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Den filmen vill jag med se, den verkar skoj!

    Ja, nu är det dags att hitta en ny Idol favorit ;) Jag är orolig att fältet inte blir lika bra i år... men hoppas!

    Kram Eva