Helgen
19 augusti 2007
Veckan, och även helgen har gått supersnabbt. Imorgon ska jag påbörja tredje veckan efter min semester. Tiden går bara fortare och fortare!

Igår började dotterns ridning igen, och jag följde med och tittade. Vädret var fint, så de fick rida en stund ute också.
Eftermiddagen/kvällen tillbringade familjen på lite olika håll. Mannen var på 60-årsfest hos en jobbarkompis och sonen var med farmor på Malmö stadium och såg en MFF-match. För sonen är det bara fotboll som gäller! :) Två nya autografer fick han också på sin MFF-tröja! Efteråt blev det Burger King och sedan övernattning hos farmor.



Dottern och jag åkte in till stan och Malmöfestivalen senare på eftermiddagen. Gick förbi en affär som säljer Cheap Monday-jeans, och de hade super-rea. Normalpris på dessa jeans är 400 kr och nu kostade de endast 50 kr!! Så 2 par jeans fyndade vi till dottern! :) Åt gott inne på festivalen: Cajunkryddad kycklingfile´med idahopotatis och limesås. Till efterrätt friterade bananer och glass. Mumsmums! Syrran kom också in efter en stund, och senare kom även en kompis till dottern plus en jobbarkompis till mig och hennes dotter. Och vad var det då som lockade?


Jo, Måns Zelmerlöw som uppträdde på Stortorget! :) Vi var där i tid, så vi stod mycket långt fram. Hela torget var fullt, ca 20 000 läste jag i tidningen.

Jättebra show med många bra låtar. Sedan är han ju väldigt trevlig att vila ögonen på också! :)Ser fram emot när syrran och jag ska se honom igen på Ladies Night den 5 okt. När dottern och jag kom hem såg vi en film, och sedan hämtade vi hem mannen från festen.

Idag har vi varit i Lund, och fyndat ett skrivbord till sonen. Hittade ett Tore skrivbord(IKEA) på Blocket för endast 600 kr (normalpris 1500 kr). Skrivbordet såg som nytt ut, så vi blev väldigt nöjda! Dottern har ett likadant, och vi har länge tänkt köpa ett till sonen också. Men när vi var på IKEA för 2 veckor sedan, så visade det sig att skrivbordet hade utgått. Så besvikna vi blev! :( Så ni förstår jag blev lycklig när jag hittade skrivbordet på Blocket. Såklart måste ju sonen ha ett skrivbord, nu när han börjar ettan på tisdag! Och på tisdag är jag föräldraledig. Skönt med en ledig dag extra!

Kram på er alla!

Skrivet av Camilla klockan 21:20 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 21 augusti, 2007 15:06, Blogger ikas

    Ni har haft mycket trevligt för er ser jag.
    Måns var här i våra trakter i slutet av juli, men vi gick aldrig dit.