Ny arbetsvecka
27 augusti 2007
Ny arbetsvecka igen! Som vanligt har helgen gått SÅ fort!! Men vi har haft en lugn och skön helg faktiskt..I fredags kväll såg hela familjen "Se upp för dårarna" och sedan åkte vi ner till stranden och såg fyrverkerierna (som är en avslutning av Malmöfestivalen). Kanonfint var det!
I lördags var det dags för dotterns ridning igen, och denna gången följde mannen med. Är så skönt att mannen kan belasta foten mer nu och tom köra bil!! Innan var det ju jämt jag som körde och fixade ärenden, skjutsade barnen osv. Enormt skönt att vi är två om detta igen! :)
Jag städade till marsvinen, dammsög och tvättade under tiden.
Vi firade 6-årig bröllopsdag i lördags, så när de kom hem från ridningen fick jag en jättefin blombukett av mannen. Även ett gulligt mms! :)
Denna bröllopsdag firade vi med en lugn hemmakväll. Gjorde egen pizza och så hade jag bakat kladdchokladkaka. Mums! Barnen såg på film uppe i dotterns rum, och vi såg en thriller med Kevin Costner"Mr Brooks". Den rekommenderas!
Igår låg jag och dottern och läste halva förmiddagen, medan mannen var med sonen på fotbollscup.
Tömde poolen (lär väl inte bli ngt mer badväder i år verkar det som) och rensade i dotterns rum och även lite i källaren. Vi rensar och rensar, men vi tycks aldrig bli färdiga. Har i allafall blivit en tur till soptippen efter jobbet idag. Jag njuter av att rensa och kasta! :) Lite i taget...någon gång ska vi väl ha rensat färdigt!
Idag har mannen börjat sin arbetsträning, efter att ha varit sjukskriven i 2,5 månad! 4 timmar om dagen i 2 veckor. Skönt för honom att komma igång igen! I normala fall cyklar han ju till jobbet, men nu får han ta bilen i stället för mig. Så nu är det jag som cyklar och får lite gratis motion. Är 1,5 mils cykeltur varje dag. Och motion det behöver jag! Tycker att alla byxor och toppar sitter tightare efter semestern...verkligen hög tid att hålla igen! Måste försöka hitta den rätta motivationen, och försöka gå ner lite i vikt. Men att hitta rätta motiivationen är inte lätt, och det är ju SÅ gott med mat, godis och kakor! :) Ska verkligen försöka ta tag i det nu i höst!
Skrivet av Camilla klockan 20:05 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 28 augusti, 2007 14:36, Blogger ikas

    Vi såg "Se upp för dårarna" härom veckan. Gullig film. Tack för filmtipset! "Mr Brooks" lät bra.
    vad skönt att han kan använda foten mer nu.  
  • Skrivet 28 augusti, 2007 17:58, Anonymous Anonym

    visst har du motivation! Nu får vi peppa varandra!!! Det är ju mkt godare med fruktsallad än en pannkaka  
  • Skrivet 29 augusti, 2007 12:37, Blogger Mindi

    Vad skönt att mannen börjar på att bli liiite bättre i foten!!!

    Tack för filmtipset.... en gång i tiden var Kevin Costner min stora favvis. ;)

    kramis
    M I N D I

    Pst...
    Grattis till er bröllopsdag vännen!  
  • Skrivet 03 september, 2007 20:45, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Se upp för dårarna...Den vill jag med se :)kram