Sista dagen
13 mars 2008
I morgon är det sista dagen på mitt nuvarande arbete -på måndag börjar jag på en ny förskola som ska öppna 1 april. Vi startar med 2 veckors introduktion först!

Jag började på min nuvarande förskola för 9,5 år sedan, så jag måste erkänna att nu när det bara är EN dag kvar så börjar det kännas lite vemodigt! Ser jättemycket fram emot mitt nya jobb, men det kommer nog att kännas sorgligt när jag kommer på jobb imorgon och jag vet att detta är den sista dagen där.

Vi är 3 kollegor (av 4) på min avdelning som har slutat inom loppet av 1,5 månad. Inte för att vi inte har trivts (för vi har trivts så bra med varandra, och haft SÅ kul ihop) utan bara för att det helt plötsligt dök upp lediga tjänster som just vi var väldigt intresserade av. En har börjat på en uteförskola, en på en förskola för barn med särskilda behov och så jag då som tyckte det lockade med att vara med och starta upp en ny förskola i området där jag bor.

Idag blev jag avtackad på jobb! Jag trodde de skulle göra det imorgon, så jag blev väldigt överraskad när jag blev det idag utomhus i ösregnet!!! (Fast vi stod under ett litet tak)
Jag var ute med barnen på gården efter middagen när kollegan W kommer ut i kortärmad tröja och säger att "nu är det din tur". Jag trodde hon menade att det var min tur att ha rast, och trodde hon var smått galen som skulle vara ute med barnen utan jacka! Men sedan dök övriga kollegor upp, även de 2 som slutat (Tack G och L för att ni kom!), och först då fattade jag.

Jag fick ett jättefint halsband från Pilgrim.

Jag fick också en "fotobok" där kollegan klistrat ihop roliga foton genom åren och roliga texter, och en pysselåda med lite smått och gott, tex flirtkulor, jul-och påskpynt, lökar till trädgården, massageboll och presentkort på Espresso House. Det ska användas om 2,5 vecka då jag och mina avdelningskollegor ska ha "träff" på Espresso House, och prata av oss! Jag blev jätteglad och nöjd! Fick förresten en nagelbandsolja av vår snälla vikarie som även jobbar med att bygga upp naglar. Ska vara bra för mina torrsprickor på fingrarna som jag har vintertid. Tack snälla, och tack alla kollegor!

Nu ikväll har jag bakat en dajmkaka som jag ska bjuda på imorgon. Barnen ska jag bjuda på glass!

Skrivet av Camilla klockan 20:17 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 13 mars, 2008 22:08, Blogger Gitte

    Varsågod! Ja, jag vet hur det känns, både vemod att lämna o spännande med nytt. Jag undrar om det finns ngt material kvar på förskolan när vi har fått så mkt?

    Ha nu det bra imorgon, vem vet jag kanske "hinner" kila förbi?

    kram gitte  
  • Skrivet 13 mars, 2008 22:27, Blogger Gitte

    Jag kommer nog förbi imorgon em när jag har badat med the prinsess... har en avleverans då vid er nämligen.  
  • Skrivet 13 mars, 2008 22:38, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Jaha, då var det din tur nu då!
    Ha en bra sista dag på jobbet!

    Hälsa mina gamla kollegor att jag inte glömt dem, jag kommer en dag!

    kram, Lotta  
  • Skrivet 14 mars, 2008 18:07, Anonymous Anonym

    Usch vill inte att du ska sluta...
    Vem ska jag nu prata med?
    Kommer kännas konstigt på måndag..
    Men vi ses den 29:e:))
    Lycka till på måndag!!  
  • Skrivet 14 mars, 2008 22:21, Anonymous Anonym

    Det var en UNDERBART god kaka du bakat :D tackar så mycket ;)

    Förstår att det känns vemodigt...
    men jag tycker ni gör helt rätt som följer er nyfikenhet att få göra något nytt...
    Det är inte alla som vågar gå vidare med sina liv...när man trivs så bra ihop som ni gör så är det rätt bekvämt att bara stanna för den sakens skull...

    Jag måste säga att jag är väldigt imponerad av er...
    Ni har så otroligt fin kontakt...hoppas det fortsätter med nya kollegorna med :D

    Usch t.o.m lilla vikarien blir lite snetimental som bara kännt er några veckor he he...

    KRAMAAR´Deana  
  • Skrivet 14 mars, 2008 22:22, Anonymous Anonym

    Förresten...vad hände med W:s blogg...du skulle ju övertala henne innan du sluta???

    Har du lagt över det jobbet på mig nu då???
    :P