Torsdag
03 juli 2008
God morgon!!

Solen skiner och det är redan jättevarmt ute, så idag ska vi åka iväg och sola& bada! Härligt!
Ikväll blir det bio med min kompis. Vi ska se Sex and the city. Får se hur den filmen är..har egentligen inte följt den serien utan bara sett ett och annat avsnitt.

I tisdags var vi iväg hela dagen på Bakken i Danmark tillsammans med syrran med familj. Är så smidigt att åka till Danmark..köra till Svågertorp, ca 5 min bilväg härifrån, parkera bilen och sedan bara hoppa på tåget. På ditvägen fick vi byta tåg på Kastrup, men på hemvägen gick tåget raka vägen hem.

Bakken är verkligen mysigt! Mindre än tivoli i Köpenhamn, men så mycket mysigare. Inga långa köer heller. Barnen fick åkband, så de kunde åka så mycket de ville, men mannen och jag delade på ett rabatthäfte med åkkuponger. Det räckte, man är inte lika karuselltokig som förr. Speciellt inte karuseller som snurrar. Blir ju åksjuk av minsta lilla nuförtiden. Men 2 berg och dalbanor blev det. Lilla systerdottern på 1,5 år fick också åka en hel del.
12 timmar var vi iväg, så det blev verkligen en heldag!

Igår var det också jättefint väder, men kände oss för trötta för att åka iväg till stranden. Dottern och jag körde en sväng och shoppade lite. 50 % på Vero Moda, så dottern fick både jeansshorts och 2 linnen för sammanlagt 190 kr. Som hittat! Fick själv köpt 2 t-shirts på Lindex.
På kvällen var mina föräldrar här och grillade.

Dags för sen frukost nu, och sedan är det dags att packa ner badkläderna och lite matsäck!
Skrivet av Camilla klockan 09:26 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 03 juli, 2008 20:08, Blogger Gitte

    Låter som en mkt skön semester hittils... jag orkar knappt jobba en dag till det är sååååå seeegt!!! Och nu när jag börjar så kommer ju det dåliga vädret verkar det som ,typiskt!!  
  • Skrivet 04 juli, 2008 13:42, Blogger Gitte

    hur vågar du??? besöka ditt fd jobb utan att komma förbi mig?? snyft jag som ville ha en kram av dig superpedagogen.  
  • Skrivet 04 juli, 2008 16:57, Anonymous Anonym

    Vilken skön semester du har!!
    Här skiner solen så skönt!
    Ha det toppen!  
  • Skrivet 04 juli, 2008 18:52, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Låter som en härlig dag!! JAg och mannen funderar på tivoli istället för liseberg i år... Kram / MAria