Midsommar
19 juni 2008
Tre dagars ledighet igen- så himla skönt! Mannen jobbar imorgon också, sedan har han semester i 4 veckor. Själv har jag ännu en vecka kvar att jobba. Längtar till semestern! :)

Midsommarafton i morgon! :) När mannen kommer hem från jobb imorgon ska vi iväg på midsommarfest hos våra vänner A och B med barn. Vi blir 8 vuxna och 6 barn.
Blir midsommarmat på eftermiddagen, och så ska vi grilla på kvällen. Hoppas på uppehållsväder, så att vi kan sitta ute. Vi har "knytkalas", så vi skulle ha med oss kött och snacks. Köpte 3,5 kg fläskkarre´igår plus olika sorters korvar: grillkorvar, chorizo m.m. Får leta på nätet sedan efter någon god marinad som jag kan marinera karre´n i. Är inte så duktig med det här med marinader...Någon som har något bra recept?

Har firat midsommar redan idag förresten- på jobbet. Gjort midsommarkransar till barnen (av kartong och silkespapper), gjort midsommarstång som vi dansat och sjungit runt plus dukat långbord och ätit massor av god midsommarmat. Jättetrevligt!

Är det ok väder så ska familjen ner till Sibbarp i helgen. Är alltid marknad och tivoli där under midsommarhelgen. Förra året vann vi ju både en megastor förpackning Toblerone och en lika stor förpackning med kexchoklad. Förhoppningsvis har vi lite tur detta året också.
Skrivet av Camilla klockan 17:37 | Permalink |


9 Kommentarer:


  • Skrivet 19 juni, 2008 18:59, Blogger Gitte

    Hallå där, i år är det faktiskt MIN tur att få vinna mkt choklad!!! Spar lite till mig i alla fall....

    trevlig midsommar ...  
  • Skrivet 20 juni, 2008 08:36, Blogger Mindi

    G L A D
    M I D S O M M A R ! ! !

    Hoppas att du fick mitt mail. :) Men det kanske var ett dumt förslag? ;) Annars gör vi det på något annat sätt.... ;)

    Stor kram  
  • Skrivet 20 juni, 2008 10:01, Anonymous Anonym

    Önskar dig/er en underbar Midsommar! Kram Jenny  
  • Skrivet 20 juni, 2008 12:05, Blogger Gitte

    Boken jag skrev om finns på min blogg. Om du ser i vänstra kanten där jag ALLTID skriver lite om min senaste läsa bok...  
  • Skrivet 21 juni, 2008 09:21, Anonymous Anonym

    Idag beger vi oss till sommarstugan och är där i drygt en vecka. Det ska bli skönt! Man kopplar verkligen av där. Den bärbara datorn följer säkerligen med, men jag kommer nog inte uppdatera bloggen lika ofta, som jag brukar göra.  
  • Skrivet 21 juni, 2008 13:07, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Hoppas ni med hade uppehåll i går. I halmstad var det uppehåll till 21:00 i alla fall :) Kram / Maria  
  • Skrivet 22 juni, 2008 09:02, Blogger mintid

    Det låter som om ni har lite samma traditoner som vi. Sill o potatis på em och sedan grillat.

    Den filmen har jag inte hört talas om...den lät sevärd.Länge sedan jag var på bio nu. Väntar med spänning på Mamma mia.

    Kram  
  • Skrivet 23 juni, 2008 08:15, Blogger mintid

    Hej!

    Jag har ändrat om på min sida och så även med länken till bannern.

    För att den ska funka på din sida behöver du ändra bilden till en .gif bild istället för .jpg , då blir det mycket finare hos dig på din sida :).

    Kramis  
  • Skrivet 23 juni, 2008 11:08, Anonymous Anonym

    Din header är jättekanonfin!
    Nu är det ny vecka och ny omgång på bloggtoppen. Hoppas du vill fortsätta rösta på min blogg varje dag här:
    http://www.theguide.nu/bloggtoppen.htm