Njuter
30 juni 2008
Njuter av min första semesterdag..så skönt att slippa höra klockan ringa på morgonen och inte behöva cykla till jobb! :)

I lördags spelade sonen fotbollscup hela dagen. Mannen är ju tränare för laget, men även jag och dottern var där och tittade på 2 matcher. Den ena förlorade de och den andra vann de!

Igår städade vi hela huset på förmiddagen: dammsög och torkade golven på 3 våningar och marsvinen fick städat. Behövdes verkligen! Fortsatte sedan ut på IKEA där vi åt lunch. Köpte oss ett nytt matbord: Bjursta i björk plus somriga bordstabletter. Sedan blev det även en tur till Duka där vi köpte 4 nya stolar. Äntligen nya köksmöbler- köksbordet har hängt med ända sedan jag flyttade hemifrån för 18 år sedan..

Tyckte det blev jättefint med det nya! :) Bordet är 140 cm långt, men kan bli upp till 220 cm långt. Perfekt när man har gäster!



På kvällen kom syrran med familj hit. Vi grillade och hade det trevligt! Efter de hade åkt hem börjades monteringen av bordet- så vi kom jättesent i säng..halv 3 ungefär. Så idag har man kännt sig riktigt seg!

Har blivit en veckohandling..skulle iväg och plocka jordgubbar idag med barnen. Tyvärr verkade det som om jordgubbarna var slut på de 3 ställen vi var. Synd!

Ska försöka komma i säng lite tidigare idag- imorgon åker vi med syrran m familj till tivolit Bakken i Danmark.

Skrivet av Camilla klockan 21:11 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 01 juli, 2008 15:12, Blogger Gitte

    Visst är det kul att fixa nytt.... så fräscht det blev hos dig. Jag ska försöka fixa foto från mitt kök oxå. Det bordet du har tänkte jag först på ,mkt praktiskt. men det fanns inte i den färgen vi ville ha.  
  • Skrivet 03 juli, 2008 09:28, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Snyggt! Jag gillar de röda stolarna!

    kram, Lotta  
  • Skrivet 06 juli, 2008 14:10, Blogger Mindi

    Så fint det blev. :)
    Läckert med röda stolar!!!

    Kram kram