Camilla-fakiren! :)
06 juli 2008
Tro det eller ej- igår testade jag att ligga på en spikmatta!!
Både min syster och min pappa har införskaffat sig en, och igår hade syrran med sig sin när hon kom och besökte oss!

Den ser ut så här:


Ytan är täckt av små runda plastringar, som är försedda med taggar med några millimeters höjd

Mattan bra att använda mot bla stress och spänningshuvudvärk.

Först när jag såg den ångrade jag mig nästan att jag sagt att jag ville prova den. Ser ju skitläskig ut med alla vassa småtaggar!!! Såg ju syrrans rygg också (hon hade legat på den precis innan hon kom till oss), den var helt prickig av små röda märken.

Men jag provade..vad gör man inte för att prova saker som är bra mot huvudvärk!!
De första minutrarna var fruktansvärda- gjorde jätteont! Syrran masserade hårbotten och ansikte under tiden, så att jag skulle kunna koppla av lite. Efter hand blev det en mer värmande känsla, och jag blev allt dåsigare! 10 min låg jag där, och då började jag bli så dåsig så jag säkert hade kunnat ligga kvar ett tag till. Men 10 min räcker första gången. Att sedan resa sig upp var det värsta..gjorde ONT!!! Men det gick över snabbt.
Kände mig väldigt avslappnad och trött under resten av dagen. Hade nästan kunnat stå upp och sova :) (Fast det gick ju inte alls- hade ju bjudit in svärmor på grillkväll).

Tror faktiskt att jag ska testa spikmattan fler ggr- syrran ligger på den flera ggr i veckan, och hon blir så lugn och avslappnad efteråt. 30 min åt gången ligger hon på den. Får se om jag klarar av det också.

Någon annan som hade vågat prova? :)
Skrivet av Camilla klockan 10:19 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 06 juli, 2008 12:14, Anonymous Anonym

    Jag provar gärna:)
    Passar du Hugo under tiden?
    Känner mig snart alert för besök så hör av dig när du kan..
    kramis  
  • Skrivet 06 juli, 2008 14:10, Blogger Mindi

    Oh hjälp..... skulle nog aldrig våga. ;)  
  • Skrivet 06 juli, 2008 15:58, Blogger Lena

    Jag har faktiskt haft mina misstankar att det bodde en liten fakir i din kropp. Jag hade hellre
    provat akupunktur istället.  
  • Skrivet 06 juli, 2008 16:39, Blogger Gitte

    jo jag hade nog testat, o som du säger man vill ju pröva ALLT som kan hjälpa en om man har värk. Akupunktur som lena föredragit har jag ju prövat ett flertal ggr. Det är bara det att när man har en inflammation så på mig gör det mkt ont när VAR nål ska in i skinnet  
  • Skrivet 06 juli, 2008 17:59, Anonymous Anonym

    Jag har en, har haft i flera månader.. och jag ligger på den nästan dagligen! Låg en halvtimme första gången, och hade kunnat ligga ännu längre. Nuförtiden somnar jag nästan så fort jag lägger mig ner. Det är sån härlig avslappnad känsla efteråt...

    Kram!  
  • Skrivet 06 juli, 2008 20:07, Blogger ankiann

    Nej tack :)  
  • Skrivet 07 juli, 2008 09:22, Anonymous Anonym

    Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu och gillar den. Idag har du något att hämta på min blogg :)