Snart semester
25 juni 2008
Bara 2 dagar kvar, sedan har jag 4 veckors semester! :) Så himla skönt! Hoppas bara det blir lite roligare väder..mannen och barnen är lediga denna veckan också.

Dottern går på dagridläger denna veckan..måndag tom torsdag kl 9-16 på en ridskola här i stan. Inte samma som hon rider på annars, utan på en annan ridskola. Dottern kände att hon vill prova rida på andra hästar. Hon tycker det är superkul! De får rida 2 ggr per dag, har en hel del höstskötsel och så har de fått prova på att rida häst och vagn.

Sonen har sovit över hos sin bästa kompis, och idag har han varit med sin pappa och provat på golf. Både igår kväll och ikväll ska de iväg på fotbollsträning. Blir korvgrillning efteråt. Nu på fredag och lördag är det fotbollsmatcher som gäller.

Själv har jag varit sjuk sedan helgen, och fick vara hemma från jobb måndag-tisdag. Känner mig lite bättre nu, så jag har varit tillbaka på jobbet idag. Tur att jag hinner jobba 3 dagar denna veckan, för jag har fullt upp på jobb. Ska skicka iväg en massa inskolningspapper till barnen som kommer i augusti, vi ska bli färdiga med höstens grovplanering plus att jag ska fixa schema för all personal i höst. En inte allför lätt uppgift...7 personal som ska täcka upp öppningar och stängningar plus att jag ska få ihop all vår planeringstid. Har suttit och spånat på det lite idag, och får väl sitta lite med detta här hemma ikväll. Fixar sig nog- har ju lagt upp schemat dessa tre månader som vi har haft öppet också.

Mannen är helt salig här hemma..han har köpt sig en ny kamera. En ruskigt dyr, enligt mig. (Själv hade jag nog hellre åkt utomlands för de pengarna) Han jobbade ju en hel del extra i april, och har tillbringat många måååååånga timmar framför datorn för att se vilken kamera han ska ha. Han har velat fram och tillbaka, men igår tog han ett beslut. Blev en
Canon EOS 40D .

Så nu blir det mycket fotograferande här hemma!

Nu när jag har legat hemma och varit sjuk så har jag fastnat för ännu en serie. Dottern har en box med första säsongen av OC, och jag har tittat avsnitt efter avsnitt. Är på avsnitt 18 nu av 27. Såg att On off hade rea på alla OC-boxar, så igår inhandlades säsong 2. :) Perfekt med en serie att titta på..är inte mycket roligt som går på TV nu.

Skrivet av Camilla klockan 15:43 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 25 juni, 2008 16:10, Anonymous Anonym

    oj oj har du oxå en kameratokig man..
    André har det som sin stora hobby:)
    Vad skönt att du snart har semester!
    Jag bara går och väntar och hoppas att det snart är dags..

    Kramis  
  • Skrivet 25 juni, 2008 19:44, Blogger Gitte

    nej men ser du pengar i resor som jag?? Men du har ju precis varit iväg vännen....
    Hörs som om du har mkt ansvar o fullt upp på ditt jobb men det fixar ju du superpeddy. Böckerna ja om Lotta thell är sjukt bra, har precis börjat läsa nr 1, (jag läste nr 2 först utan vetskap om att det fanns fler).  
  • Skrivet 25 juni, 2008 20:06, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Shit! En 40D!
    Jag hade varit överlycklig för en 400D - en 40D vågar jag inte ens drömma om!

    Visst är det härligt med semester snart - jag börjar oxå min semester nästa vecka.

    kram  
  • Skrivet 26 juni, 2008 12:53, Anonymous Anonym

    Hej igen!

    Ja, jag har varit en gång, förrförra veckan. Men jag ska dit på torsdag (v27) oxå kl 9.30! ;-)

    kram, Lotta  
  • Skrivet 27 juni, 2008 16:30, Blogger Mindi

    Vad ROLIGT med ny kamera. :)
    Jag får kanske kika på den då ni kommer hit???? :)

    Kram kram