Läkarbesök
10 september 2008

Var iväg med dottern till läkaren idag. Den läkare vi brukar gå till är ledig om onsdagar,
så det fick bli en annan...men vilken läkare det var!
Lång, äldre, gammaldags och väldigt speciell läkare..såg ut som en professor, hi hi, och lät som en också. Väldigt fåordig.

Han tittade bara i halsen och sa att det var säkert bara en vanlig förkylning. Vila, så går det över snart ungefär. Han tyckte nog att besöket var färdigt där (inte värt 150 kr precis), men det tyckte inte jag.
Sa att det är väl ändå inte normalt att ha feber i 7 dagar..men det tyckte han var fullkomligt normalt, inget ovanligt med feber i 7-10 dagar. För att jag skulle bli nöjd, så tittade han som hastigast i näsan och lyssnade på lungorna. Skrev ut ett recept på Rinexin och en hostmedicin.
"Vila du nu, så blir du frisk till måndag"sa han avslutningsvis.

Visst, jag trodde ju själv att det bara var ett virus, men betala 150 kr när han först bara tittade snabbt i halsen och sa att det var en vanlig förkylning. Var inne högst 20 sek när han tyckte vi var färdiga..snacka om bra timpenning! Nu blev vi ju inne någon minut till eftersom jag undrade lite mer, men något störra engagemang visade han inte. Den vanliga läkaren hade garanterat tagit ett snabbtest, för att se om hon hade haft en infektion i kroppen. Menmen läkare är ju olika!

Nästa gång väntar vi nog hellre till torsdagen, så att vi kan gå till vår ordinarie husläkare.

Dottern har ju varit feberfri nu i eftermiddag, så man kan hoppas det håller i sig. Igår hade hon ju 38,5.

Om 50 min ska jag sätta mig i soffan och se Idol :) Tänkte hinna tvätta någon maskin innan dess. Öppnar imorgon, så då slutar jag redan 14.30. Härligt!
Skrivet av Camilla klockan 18:54 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 10 september, 2008 19:42, Blogger Gitte

    Hm, angående vår solträff, så fick jag besked häromdan att det ändrats. L sa att W skulle ta hand om info??
    Jag ska snacka med L imorgon.... eller om hon rent av läser här .  
  • Skrivet 10 september, 2008 20:58, Blogger Lena

    Jodå L läser och hoppas att W har hört av sig till Camilla om att det blir hos mig på söndag klockan ett, jag hade tänkt att vi skulle börja röja lite i mitt grovkök ;).