Sjukstuga
06 september 2008
Sjukstuga har det varit här hemma, och är väl lite fortfarande. Sonen blev ju helt plötsligt sjuk i onsdags: huvudvärk och över 39 graders feber. Han slocknade vid 16-tiden och gick inte upp mer den dagen.
Mannen, hade som tur var, dagen innan bytt jobbturer. Skulle jobbat torsd-fred på dagen, men skulle istället jobba natten mellan torsd och fred. Så ingen behövde vabba på torsdagen. Fredagen däremot behövde ju mannen sova, efter att ha varit vaken 25 timmar i sträck..jag kände att jag INTE kunde vara hemma från jobb..tack och lov ställde min mamma upp.

Fast när fredagen kom hade jag mycket väl kunnat tänka mig stanna hemma.. hade inte sovit mycket mer än 2-3 timmar på natten pga av dottern blev sjuk..hög feber, ont i halsen, värk i kroppen m.m. Tyckte mest hon grät och snörvlade hela natten, så det blev som sagt inte mycket sovit. Kände mig som en zombie på jobb, och fick själv huvudvärk, ont i halsen och kroppen. Låg i soffan hela kvällen efter jobbet.

Sonen mår alldeles utmärkt nu, men dottern har fortfarande feber. Till hennes stora besvikelse, för hon var bjuden på disco idag. Trist att missa! Själv känner jag mig lite piggare än igår (sov 10 timmar i natt), men känner mig ändå lite halvvissen.
Har tagit det lugnt idag, bara varit och veckohandlat lite. Ska beställa pizza ikväll och se någon film. Har bara dottern hemma- sonen sover över hos en kompis.

Ha en bra lördags kväll allihopa!
Skrivet av Camilla klockan 17:12 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 06 september, 2008 22:34, Blogger Gitte

    Trist med dessa sjukdomar som kommer nu i början på hösten.... hos oss har 3 av 5 i FAM varit sjuka....

    Va kul för dig att du nog får kollega L närmare dig när hon förmodligen flyttar!!!!Har du hört om det blir en solträff nästa helg???  
  • Skrivet 07 september, 2008 10:33, Blogger Lena

    Du har helt rätt angående lägenheten, det är inte hörnlägenheten utan den som ligger vägg i väg med frisören och jag kan se oss två ute med stavarna med lite snack och motion.

    Sol träff är det tänkt att bli söndagen den 14 sept hos W p eftermiddagen.
    J var på discot och hon saknade J.  
  • Skrivet 08 september, 2008 11:12, Blogger Fotograferande Maria

    HEJ! Hoppas ni mår bättre nu? Vi har klarat oss *än* Bara lillen som hade feber 1 dag. Kram Maria  
  • Skrivet 08 september, 2008 13:25, Blogger ikas

    Hoppas ni är på bättringsvägen om inte helt friska nu.
    Här har det snörvlats och hostat lite här och var i familjen. Jag hoppas jag klarar mig med dom blåser jag fått i munnen. Ont gör det, men mer hanterbart än en rejäl förkylning.

    Kram på dig!