Recept
08 september 2008
Gitte ville gärna ha recept på en fiskrätt som jag gjorde i förra veckan, så här kommer receptet:




Ugnsgratinerad torsk 4 port

1 pkt torskfile´
salt
½ pkt räkost
1 pkt lättcremefraiche
mycket dill

Tina torsken och dela den i mindre bitar.
Lägg fisken i en ugnssäker form och salta.
Blanda räkost, creme fraiche och mycket dill och häll
över fisken.
Gratinera i ugn, 2oo grader i ca 30 min (jag hade i 35 min) och servera till kokt potatis, eller
som jag gjorde potatismos.

Jag gjorde dubbel sats till vår familj på
4 personer

..blev liiiite över bara. Jättemumsigt!

Receptet är hämtat från Helenas-web.

Skrivet av Camilla klockan 16:20 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 08 september, 2008 18:23, Blogger Gitte

    Tack, detta måste prövas när inte äldsta sonen är hemma, för han uppskattar inte fisk..... jag kan tänka mig att det är väl 200-225grader eller så??  
  • Skrivet 09 september, 2008 11:10, Blogger Mindi

    Åh tack snälla...detta ska testas! :)~

    Kramis
    M I N D I  
  • Skrivet 09 september, 2008 17:42, Blogger Johanna

    Det ser ju värkligen gått ut mamma, och det e det ju värkligen.
    Taack jag hoppas att du också känner dig kryare snart mammsis.

    Allihopa besök min blogg vill ha rekord besök högre än mamma rekord över henne.

    //Jojjan  
  • Skrivet 09 september, 2008 20:49, Anonymous Anonym

    Den fisken lät riktigt god! Ska jag ta och prova någon dag, kul med något nytt.  
  • Skrivet 11 september, 2008 08:40, Anonymous Anonym

    Mums, det lät gott! Ska testas!

    Kram  
  • Skrivet 14 september, 2008 15:55, Blogger mintid

    Ah den där lät mumsig!
    Det ska jag nog testa...har dock inte räkhos hemma vad jag vet..bara en liten klick i en tub så det får bli senare i veckan!
    Tack för receptet!

    Kram