Regn
30 september 2008
Jösses vad det har regnat på eftermiddagen idag!! Det har fullkomligt vräkt ner, haglat och mullrat lite grann också! Tack och lov inte förrän vid 16-tiden..tisdagar är ju vår utedag på jobbet, så det var skönt att regnet inte kom förrän senare.
Idag har vi verkligen också varit ute hela dagen. Haft samling, ätit middag och mellanmål ute. Mysigt! Enda gången vi gick in var när barnen skulle sova..har inte tillräckligt många vagnar än, så att alla barnen kan sova ute.
Vi var även ute när det regnade som värst. Som tur är har vi ett stort skjul ute på gården (betydligt större än vårt vardagsrum). Där har vi bord och stolar så vi kan sitta och äta, och även ta skydd när det regnar som värst.

Ja, nu har jag ju återhämtat mig från magsjukan. Var hemma i fredags också, men sedan kände jag mig bra igen. I fredags var även min kollega magsjuk plus en massa av barnen, så det har härjat runt ordentligt på min avdelning. Denna veckan är andra kollegan sjuk, och nästan alla barn är jätteförkylda. Har själv också blivit förkyld..men är fortfarande uppe på benen iallafall.

Helgen gick i shoppingens tecken. Det inhandlades vinterjackor till både barnen och mannen. Jag har tittat runt lite till mig själv, men kan inte riktigt bestämma mig. Fick istället köpt ett par nya Eccoskor till mig. Sonen fick också nya skor och så blev det köpt lite presenter till olika kalas/fester som barnen ska gå på.

Oj, nu börjar ju Idol! :) Får skriva mer imorgon.
Skrivet av Camilla klockan 19:44 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 01 oktober, 2008 14:03, Blogger Lena

    mulle fröken myser när du berättar om er uteverksamhet, hos oss har vi den riktigt hela ute dagen på torsdagarna i en dunge med grönområden runt omkring.  
  • Skrivet 01 oktober, 2008 16:41, Blogger Gitte

    trumme fröken måste ju erkänna att det är underbart när det regnar när man hör det på fönstren o så ligger man i vattensängen med en prinsessa och lyssnar på hennes vackra sång tillsammans med ainbusk singers.... efter att ha haft ett gympa pass under fm som puh borde förbränna en hel del.  
  • Skrivet 01 oktober, 2008 20:26, Blogger Gitte

    aj aj inte så offentligt om bränneri skivor................... men hm ska försöka.... kram gitte  
  • Skrivet 01 oktober, 2008 20:50, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Mysigt med en heldag utomhus! När jag kom ut på morgonrasten idag och gick "rundan" fick jag syn på ena dagisavdelningen som var ute på stavgång med småttisarna, sååå söta! Kunde inte låta bli att stanna och titta på dem en lång stund. Promenaden avslutades i parken mittemot skolan/dagis, där alla fick klättra i träden. Ett sånt där underbart foto ögonblick då kameran BORDE ha varit i fickan... Föreställ dig ett gäng småttisar med neongula västar som klänger "på rad" i träden :) Sött!!!

    Snön som kommer nu brukar bara gästspela. Den lägger sig "på riktigt" förhoppningsvis i slutet av oktober. Men tyvärr har det varit för varmt senaste vintrarna och vi har nästan haft andan i halsgropen om det ska bli en vit jul. Så vi håller tummarna för slutet av oktober.

    Kram från Eva