Släktträff m.m
14 september 2008
Helgen har fullkomligt rusat iväg!

I fredags kväll var det bara dottern och jag hemma. Mannen jobbade och sonen var på fest. Så vi köpte färdig mat (kycklingkebab) och myste framför TV:n. Blev en film som jag lånat av syrran för länge sedan, som bara inte blivit av att jag sett. Take the lead hette den, och den var faktiskt riktigt bra.

I lördags förmiddags fick jag köra iväg med sonen till affären Games - han har tjatat ett bra tag på att han vill köpa Guitar Hero Aerosmith. Han är tokig i sitt vanliga Guitar Hero, och nu hade han sparat ihop så att han kunde köpa ytterligare ett spel. Gissa om sonen var lycklig sedan?

Klockan ett var det dags för släktträff i Klagshamn. Barn och barnbarn plus de barnbarnsbarn som fortfarande bor hemma var bjudna till min kusin i Klagshamn. Vi är en stor släkt. Pappa har 4 syskon, och syskonen har 2-4 barn var.
Jag har 15 kusiner på pappas sida (och bara 2 på mammas sida), men det är inte mycket kontakt vi har överhuvudtaget.
Pappas ena brors barn (4st) är väl de vi har bäst kontakt med och som vi umgåtts med när vi växte upp.

Så det var ett roligt initiativ av min ena kusin med en liten träff. Ja, liten och liten- vi var väl närmre 40 st. Det blev god mat, sång och mycket prat. Jättekul att träffa alla! :)

Idag har det varit träff med 4 av mina tidigare kollegor. Var hemma hos fd kollegan Lena: åt fruktsallad med glass, drack chokladte (lika gott som det låter) och pratade en massa. Är så roligt att vi håller kontakten, och fortsätter träffas med jämna mellanrum.

Mannen åker på konferens till Ystad Saltsjöbad i morgon. Blir föreläsningar och massor av god mat och dryck! Fuskigt! En annan har en lång dag på jobb imorgon: 8-19, är ATP-möte på kvällen.


Ska plocka undan lite här hemma nu- sedan blir det nog tidigt i säng för min del.

God natt!
Skrivet av Camilla klockan 20:15 | Permalink |


1 Kommentarer:


  • Skrivet 16 september, 2008 09:00, Blogger ikas

    vad kul med släktträff. Förstår att det var roligt att träffa alla. Såg just på Outsider i går kväll om stora familjer. Där var en kvinna som fött 12 barn och där dom ordnade släktträff. Dom var 100!! pers men barn, barnbarn och barnbarnsbarn.