Soliga söndag
21 september 2008
Idag fick vi gå upp lite tidigare än vi brukar på söndagar- redan kl 8.
Klockan halv 10 skulle vi till sonens skola, där vi skulle stå loppis klassvis.
Alla barn och föräldrar var indelade under dagen, så en timme skulle man stå var.
Verkade som om hela klassen hade tagit med sig massor av leksaker osv, för våra 2 bord höll på att svämma över. Vilka fynd man kan göra på sådana loppisar!
Köpte själv 5 jättefina pussel till min förskola, för sammanlagt 25 kr.
Pengarna som kommer in går till klasskassan.

Utöver detta skulle det samlas in pengar för att göra skolgården trevligare, så det anodnades lotterier, hoppborg, ansiktsmålning, ponnyridning, kak-och korvförsäljning m.m.
Det bästa var att det ordnades massage också..20 min för 100 kr. Detta passade både jag och dottern på att få. Så skönt, det var precis vad mina spända axlar behövde. :)

Vi har nyss kommit hem. Sonen och mannen har precis gett sig iväg på fotbollscup och dottern och jag är hemma och slappar en stund. Har precis släppt ut marsvinen i deras utebur i trädgården.

Som de älskar att vara ute i trädgården och äta gräs. De vill nästan inte komma in på kvällarna när det har blivit mörkt...de försöker att smita iväg.

Meningen var att dottern och jag skulle in en sväng till stan idag för att leta lite höstkläder. Måste ha en ny lite tjockare jacka, och dottern behöver också en höstjacka. Får se om vi piggnar till om en stund, för just nu känner vi att vi inte orkar...fast jag lär väl ångra mig imorgon när jag står ute på gården på jobb och fryser.

Igår var syrran och systerdottern här på besök ett par timmar. Var så kul att ses igen- flera veckor sedan sist. Vi träffades massor under semestern, men det blir ju tyvärr inte lika ofta när man jobbar. Tiden räcker helt enkelt inte till! Vi bakade scones som vi fikade med. Gott!

På kvällen såg mannen och jag en jättebra och tänkvärd film "The bucket list". Rekommenderas verkligen!

Skrivet av Camilla klockan 12:51 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 21 september, 2008 20:27, Anonymous Anonym

    Såg Bucket list för ett tag sedan...
    Visst är den bra och tänkvärd.
    Kram på dig och ha en skön vecka
    Malin  
  • Skrivet 21 september, 2008 23:30, Anonymous Anonym

    Nu har jag uppdaterat mig lite här ;)

    Hur går det på nya jobbet då??

    Kramar Deana  
  • Skrivet 21 september, 2008 23:36, Blogger Malin E

    Hej där. =o)
    Ja jag skulle oxå behöva mig nya kläder men jag måste investera till barnen först.Det är ju viktigare eftersom de växer ur sina kläder och själv får jag väl gå i min gamla jacka som hängt med några år nu.Skulle verkligen behöva mig en ny fräsch sak men det blir väl ...ja vem vet?? Fniss..ska till Ullared i slutet av nästa månad så jag hoppas kunna hitta lite prisvärt där till barnen.Har ju inte så mycket pengar så man får väl tänka på så man inte köper för mycket onödigt.Ska göra mig en lista för säkerhets skull när jag åker dit...fniss..
    Tack för komentaren i min blogg!
    Kram Malin