Patrik 1,5
24 september 2008
Efter en fruktansvärt jobbig dag på jobbet idag - då jag kände mig helt slutkörd- så var det skönt att kunna sätta sig i biosalongen tillsammans med min syster och se "Patrik 1,5". Verkligen en jättebra, underhållande må-bra film, som jag varmt kan rekommendera.
Fick mig på mycket bättre humör, och inte känner jag mig lika trött heller!
Är härligt att komma iväg på bio ibland! :)

Ska nog klara av ytterligare 2 arbetsdagar till innan man ÄNTLIGEN är ledig igen.
Just nu är det MYCKET på jobb- så mycket att man skulle önska att dygnet hade dubbelt så många timmar och att man hade dubbelt så många händer. Kanske..men bara kanske hade man hunnit med allt som skulle göras då.
Imorgon börjar vår 20:e inskolning sedan april, och inom de närmsta 2 veckorna är vi uppe i 23!! Men det kommer att bli bättre...chefen har anställt en del nytt folk, så förhoppningsvis kan den tredje avdelningen öppnas snart. .Och då flyttar alla alla barn som vi har för mycket, ner på den nya avdelningen. Så det finns hopp om framtiden! :)

Men tills dess är det jobbigt. Det är inte "bara" att ha hand om 20 st 1-2-åringar(som är nog så tillräckligt), det är så mycket annat runtomkring. Det ska inventeras och beställas möbler och material till de nya avdelningarna, nytt schema ska göras, närvarostatistik ska skickas in varje vecka (exakt hur många barn och personal vi har under veckorna- varje halvtimme. Vad nu det ska vara bra för?), vi dokumenterar alla inskolningar, ska förbereda vårt drop-in och alla utvecklingssamtal, vi ska påbörja ett naturvetenskapsprojekt, vi ska gå på fortbildning, vi ska planera vår utemiljö, vi skickar ut månadsbrev till alla föräldrar, skickar ut massa inskolningsmaterial, visar runt 3-5 nya barn/föräldrar varje vecka m.m. Sedan ska vi inte glömma att vi vill genomföra en bra pedagogisk verksamhet också. Vi på min avdelning har höga ambitioner, så vi planerar ju in flera aktiviteter varje dag..samlingar, gymnastik, skapande, matte-språklekar, utedag, sagostunder, temaarbete m.m.
Puh, inte konstigt att man är trööööött!

Och är man trött, så är det viktigt med sömn. Så det är väl bäst att lägga sig och sova nu!
God Natt!
Skrivet av Camilla klockan 21:24 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 25 september, 2008 08:18, Blogger Gitte

    men herregud vilket tempo ni kör...
    jag tror inte jag hade orkat med det... jag tror anledningen till mitt må bra känsla just nu är oxå det- att jag endast i stort sett fokuserar på prinsessan och inte 17 barn till, därav blir det inga översvämningar heller!!!!!!!!!!!  
  • Skrivet 25 september, 2008 08:34, Anonymous Anonym

    Nej, det är verkligen inte konstigt att du är trött! Kanske läge att dämpa de höga ambitionerna medans ni är i uppstartsprocess? Och så kör ni gång med alla såna saker när ni är klara och igång på allvar. Det tar ju nog mycket kraft att skola in och ta hand om alla nya barn, och att få lokalerna färdigställda! Men tänk vad skönt när allt börjar vara rutin där, när ni är klara, och i stället kan njuta av er fina förskola och koncentrera er på "det vanliga" istället! :)

    Men ta hand om dig under tiden, så du inte tar slut innan ni är där!!

    Stora dottern var och såg Patrik 1,5 för några veckor sedan. Hon tyckte den var jättebra!

    Kram  
  • Skrivet 27 september, 2008 09:35, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Usch då, 20 st småttingar...
    Vår småbarnsavdelning har 16 st, med 12 nyinskolade, och de är alldeles slutkörda...
    Ni måste ju få mer resurser så att ni inte kör slut på er allihop.

    Åh, jag vill oxå se den filmen!
    kram  
  • Skrivet 07 oktober, 2008 05:38, Anonymous Anonym

    Ja, patrik 1,5 var en riktigt liten underhållande mysfilm :)