Höst
17 september 2008
Nu är hösten verkligen här!
Brr, vad kallt det är när man cyklar iväg till jobbet på mornarna!
Ja, under dagarna också, men när solen tittar fram så kan det fortfarande vara rätt så varmt ute. Fick cykla iväg till Lindex efter jobbet igår, för att köpa både fingervantar och en scarves.
Behövs när man är ute flera timmar om dagen på förskolan. Iallafall "halsduken"- fingervantarna använder jag än så länge bara när jag cyklar.
Måste ut i helgen och inhandla lite höstkläder- både till barnen och mig! Sonen har fått en skinnjacka, men varken dottern eller jag har någon höstjacka.

Har den senaste veckan kännt mig väldigt spänd i mina axlar och nacke. Så idag åkte jag förbi mina föräldrar och la mig på pappas spikmatta. Är nog femte gången jag använder den, och nu hade han även införskaffat sig en liten spikmatta till nacken. Gör jäkligt ont i början, men efteråt känner man sig skönt avslappnad. Funderar på att köpa mig en själv!

Saknar massagestolen som vi hade på min förra arbetsplats - den var perfekt att sitta i några ggr i veckan. Får nog kosta på mig att gå på riktig massage då och då.

Är lite avundsjuk på mannen som varit på konferens på Ystad Saltsjöbad i 2 dagar. Där fick han minsann gratis ryggmassage i en halvtimme. Och massor av god mat och dryck.Varför får man inte åka på konferens när man jobbar som förskollärare?

Vad tycker ni om svampfotona förresten? Det är mannen som tagit dom med sin nya kamera.
En tidig morgon tog han med kameran och smög in på kyrkogården som ligger här i närheten. Där låg han på gräsmattan och fotograferade svampar. De som såg honom, måste ha undrat vad det var för en knasig prick? :)


Skrivet av Camilla klockan 19:40 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 18 september, 2008 21:20, Blogger Gitte

    Ja du, hösten kom extremt snabbt... man hann inte riktigt med alls. Herregud vart ligger vantarna osv..
    Till helgen ska jag ta tag i hela garderobsbiten och undan med sommarkläder osv. Fina svampbilder av din mästerfotograf till man  
  • Skrivet 19 september, 2008 16:42, Blogger Mindi

    Fniss... ja han är nog lika knasig som jag är. ;)

    Ha en alldeles underbar helg vännen!

    Kram kram
    M I N D I  
  • Skrivet 19 september, 2008 21:02, Blogger Fotograferande Maria

    HEj! Oj vilken underbar höstbild!Ha en härlig helg!! Kram Maria  
  • Skrivet 21 september, 2008 11:53, Blogger Mindi

    Hur blev kakan? Den är verkligen god... mums!!!
    Nu är det operation-inte-äta-någonting ....tss.... tills nästa söndag då vi åker till GREKLAND :)

    Krma kram  
  • Skrivet 27 september, 2008 09:33, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Jättefina bilder, jag gillar särskilt den undre!
    JA, hösten kom över en natt, inte klokt!