Bowling
19 oktober 2008
Nu är vi nyss hemkomna efter en timmes bowlingspel med familjen. De senaste helgerna har mest ägnats till handling, tvätt, städning osv, så denna helgen bestämde vi oss för att åtminstone göra en rolig sak tillsammans hela familjen.
Bestämde oss för bowling på Lets go, och barnen jublade. :)

Det var jättekul, men jag måste ju tyvärr erkänna att jag kom sist! Hmmm..är inte alls duktig på det här med bowling..känner av mina högra arm när jag spelar (hade besvär med någon inflammation i den häromåret), och då går det som det går. Roligt var det ändå! :)
Nu ska det snart fixas middag..kotletter i brun sås och bakad potatis. Mums!! Mannen och dottern har åkt iväg till Netonnet för att köpa nya trådlösa telefoner. Våra telefoner har bara lagt av i helgen. Tur att man har mobiltelefon, när inte de vanliga fungerar!
Igår var vi iväg och klippte oss hela familjen plus att jag fyllde på med färg på utväxten (fast det blev färg över, så frisören satte färg i hela håret). Efteråt var vi uppe och fikade hos mina föräldrar - de bor precis i huset bredvid vår frisör. Även min syster och systerdotter tittade upp.
Fick min första teckning från systerdottern, som hon gjort på sin förskola. Tänk att hon blivit så stor, så att hon ritar teckningar till sin moster! :)
Syrran ringde idag och berättade att min systerdotter blivit magsjuk i går kväll. Kräkts hela natten. Stackare..nu äter vi vitpepparkorn hela familjen (ja, utan mannen som inte tror på sånt)- har hört att det ska hålla maginfluensan borta!

Skrivet av Camilla klockan 16:12 | Permalink |


7 Kommentarer:


  • Skrivet 19 oktober, 2008 16:35, Blogger Gitte

    Mina erfarenheter säger att - jag har aldrig blivit magsjuk ,när andra i närheten är dåliga OM jag tagit 10 st vitpeppar korn!!!!!!!!!!!! T.o.m sprungit ut i köket på förra jobbet till köksan o tiggt till mig det..Hm, skrock eller????

    Trevligt med bowling, ja jag känner igen det, helgerna går åt till så mkt trist egentligen. Jag själv funderar på ett bio besök om ngn helg eller så.  
  • Skrivet 19 oktober, 2008 17:36, Blogger Gitte

    angående idol- tycker de upplevs sämre än förra året... sen stör jag mig på att med vissa låtar så ingår det ett sångpålääg med kör som överröstar deras egen röst. Som nu Alice som är jättebra, men i refrängen hörde man egentligen inte hon... lite synd. Jag tycker Alice, anna, sepideh är klart bäst av tjejerna, killarna hm kevin ok o lars är bra vissa låtar... men jag har ingen stor favorit precis  
  • Skrivet 19 oktober, 2008 17:58, Blogger Lena

    Hur är let´s go jämfört med Big bowl.  
  • Skrivet 19 oktober, 2008 21:43, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! VAd KUL med bowling!! Kram Maria  
  • Skrivet 20 oktober, 2008 17:35, Blogger Julswappen

    Vad kul med lite bowling!!!!
    Hoppas att ni klarar er från magsjukan!

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 21 oktober, 2008 12:33, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Åh, va kul med bowling!
    Jag har inte bowlat på evigheter... Tror tom att sist var med er på gamla jobbet, visst var vi o bowlade en gång?
    Eller så blandar jag ihopdet med när jag jobbade på Rosengård men då är det verkligen länge sen!

    Hoppas ni slipper magsjukan.
    kram  
  • Skrivet 23 oktober, 2008 20:11, Blogger Gitte

    Usch, att du har det så jobbigt nu,,, att du upplever det stressigare än någonsin. Och jag tyckte att det var skitjobbigt då för ett år sen...
    Det är väl inte så att du kan tänka dig Fosie igen?? För vi behöver en......fantastisk kollega som du i vårt hus.