Tycker synd om
05 oktober 2008
Tycker just nu väldigt synd om mannen och sonen som är på fotbollscup i Staffanstorp hela eftermiddagen. Ute ösregnar det och är full storm. Det är ett sådant väder som man knappt vill gå utanför dörren..helst bara ligga i sängen och läsa en bra bok. Det är precis vad jag också har gjort den senaste timmen..legat i sängen och läst en bra bok.

Men tyckte att det var kanske dags att gå upp nu och göra lite nytta: tvätta, plocka undan, dammsuga. Sådana tråkiga men ibland nödvändiga saker.

Vågade mig ut en stund i morse. Var iväg 1,5 timme och tittade efter en ny vinterjacka. Men inte hittade jag någon snygg inte. Får leta vidare en annan dag istället.

Igår åkte vi och fikade hos mina föräldrar på eftermiddagen. Åt goda bullar, snackade en massa och hade det riktigt trevligt. Egentligen borde vi ha åkt till soptippen och kastat allt från källaren som vi rensat ut, men ibland orkar man bara inte. Det får helt enkelt bli en annan dag, det kändes bra mycket trevligare med en fika.

En veckohandling blev det, och sedan beställde vi pizza och såg på "Stjärnor på is". Är imponerad av hur bra de åkte! Det är ju hur svårt som helst med konståkning. Jag är själv ingen van skridskoåkare, och de få gånger jag har åkt med barnen så har jag krampaktigt hållt mig fast i sargen. Efter något varv runt skridskobanan, så har man haft kraftig kramp i fötterna!
Så alla var verkligen jätteduktiga och modíga tycker jag.

Nä, dags att ta tag i hemmet!
Skrivet av Camilla klockan 13:56 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 05 oktober, 2008 19:41, Blogger Gitte

    åh jag som tänkte anmäla dig till stjärnor på is......

    jag mailar dig för att få förklara mig om en kommentar jag gjort tidigare....  
  • Skrivet 06 oktober, 2008 21:12, Blogger Malin

    Hej du

    Hugo Alexander Eric Arvidsson ska min lille prins döpas till:)  
  • Skrivet 06 oktober, 2008 22:56, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Mmmm, det där med att hitta en jacka, håller med dig! När jag till slut hittade den jag vill ha så överskrider den budgeten... suck!

    Kram från Eva  
  • Skrivet 07 oktober, 2008 23:06, Blogger Tvillingmamma Lotta

    Åh, stackarna - jag gick inte utanför dörren en sekund i det ruskvädret!

    Hoppas du hittar en jacka snart - själv använder jag den jag fick gratis en gång när jag beställde från Ellos...
    Den passar åtminstone, till skillnad från de flesta andra...

    kram!