Ännu mer regn...
01 oktober 2008
Det har fortsatt att regna och regna idag, men ut på jobb går vi ändå. Trots bra regnkläder och gummistövlar, så var barnen väldigt leriga och smutsiga när de blev hämtade av föräldrarna idag. Tror nog att de flesta behövde sig ett bad när de kom hem - för det var grus och sand i både hår, öron och ansikte...

Sonen skulle haft fotbollsträning i dag, men det blev inställt pga att det regnade så mycket. Kan inte påstå att jag var ledsen för det, eftersom det var jag som skulle följt med honom idag. I normala fall är det ju mannen som följer med honom (han är en av sonens tränare), men idag var mannen bortrest. Han flög till Umeå i morse med jobbet, och kommer hem sent på fredag kväll.
Vilken lyx att få åka iväg sådär, var ju bara ett par veckor sedan de var på Ystad Saltsjöbad.
Visst får de jobba mycket när de är bortresta, men de får ju samtidigt bo på hotell och äta god mat och så. Det hade jag själv gärna gjort, men sådana resor är man inte bortskämd med som förskollärare. Eller rättare sagt sådana resor existerar inte för oss. Tyvärr..

Istället för fotbollsträningen så åkte vi till djuraffären. Marsvinen behövde både nytt hö och spån till buren. Sedan har det varit läxläsning, och så har vi tittat på Idol. Tycker tjejerna är superduktiga- tycker nästan de är bättre än killarna. Vet inte vem som är min favorit än, men bäst bland killarna igår tyckte jag var Lars. Vilka är era favoriter?
Skrivet av Camilla klockan 21:24 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 01 oktober, 2008 22:23, Blogger Gitte

    Jo jag håller med dig angående killarna men bland tjejerna så finns de så många bra. Kul på jobb där det verkar som många ser detta, diskussionen ligger hög på rasten..

    tjingeling..  
  • Skrivet 01 oktober, 2008 22:25, Blogger Gitte

    ngt förvirrad??? Jag menar ju då att jag håller med dig om att det är lars som är bäst bland killarna. och att bland tjejerna är det svårt att välja ut ngn...
    Är ni en uteförskola???  
  • Skrivet 02 oktober, 2008 09:07, Blogger Fotograferande Maria

    Hej! Regnar det idag med? Det gör det här :( Jag har tittat lite sporadiskt på IDOL Men LouLou är bra och annorlunda tycker jag. Ska börja titta MER nu så ajg hitatr en favorit. Ha en bra dag! Kram