Livstecken
30 oktober 2008
Hallå, hallå!

Här kommer ett litet livstecken från mig!
Mår inte så bra just nu, så det är väl därför det är lite dåligt med nya inlägg på sidan.

Fick jätteont i halsen på jobbet i tisdags eftermiddag, och när jag vaknade dagen efter hade jag lite feber också- 38 grader! :(
Men, eftersom jag redan varit sjuk 2 ggr förra månaden (migrän och maginfluensa), så känner jag att jag inte kan vara hemma. Så jag har jobbat 2 dagar nu med 38 graders feber..det går med alvedon, men helst hade man ju velat ligga kvar i sängen!
Jag mår INTE bra när jag har feber, även om 38 grader inte är så mycket (men ändå drygt 1 grad mer än jag brukar ha på morgonen). Hade jag haft mer, så hade det nog inte gått! Usch, vad jag känner mig hängig!

Så när jag kommer hem om dagarna är det sängen som gäller! Har kort dag i morgon
7-14.30, men ska försöka komma ifrån redan 13.30 (har planering sista timmen). Många lediga barn imorgon, så det ska nog gå bra det också.

Ska försöka vila upp mig i helgen, eller på söndag åtminstone.
På lördag har vi bjudit hem mina föräldrar på middag- de har 40-årig bröllopsdag!
Syrran och jag ska fixa middagen, så det ska både handlas och lagas mat. Mannen får sköta städningen.
Skrivet av Camilla klockan 18:30 | Permalink |


5 Kommentarer:


  • Skrivet 30 oktober, 2008 19:41, Blogger Gitte

    men kära vän...... vem tackar dig för att du går o jobbar med feber?? Jo det är klart ngn tacksam kollega kanske... men inte din egen kropp!!!
    Hoppas du är ok till nästa helg då vi ska ha solträff... kram gitte  
  • Skrivet 30 oktober, 2008 19:45, Blogger Vicki

    Inne och surfar runt lite och då hamnade jag här.

    Inte bra att jobba med feber!!

    Jobbar du på förskola i Malmö?

    Vicki  
  • Skrivet 31 oktober, 2008 10:59, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Stor krya på dig kram och ha en fin helg!  
  • Skrivet 31 oktober, 2008 17:33, Blogger Vicki

    Så roligt att du tittade in till min blogg!!

    Jag bor i Bara(en bit utan för Malmö.)Jag jobbar själv på förskola, det var därför jag blev lite nyfiken. Jag jobbar själv i Bara nu men har jobbat i Malmö för många år sedan.

    Kommer gärna hit fler gånger och gör besök.

    Ha det bra,Vicki  
  • Skrivet 01 november, 2008 08:38, Blogger Fotograferande Maria

    HEj! Krya på dig Hoppas du är pigg snart igen! Kram maria