Danmarksresa
08 december 2008
I lördags morse tog mamma, min syster och jag tåget över till Fields i Danmark. 15 min tågresa från Svågertorp, så resan dit var ju väldigt smidig. Varuhuset ligger precis vid tåget, så inte var det långt att gå heller.

Gick runt och tittade i affärer hela dagen. Det blev inte mycket handlat- hittade inte så mycket och allt var jättedyrt- men det var mysigt att få komma iväg bara vi tre. Jag köpte mig en ny handväska och inne på Bilka blev det lite gott bröd och lördagsgodis.

Lunch åt vi på en Sushirestaurang.



Mamma och syrran är riktiga sushi-älskare, själv har jag aldrig "vågat" smaka. Tyckte de första bitarna var jättegoda, men efter några bitar var det inte lika gott längre. Kände mig nästan lite illamående av det.. Nja..vi får väl se om jag provar på det fler ggr. Var inte hemma förrän vid 18-tiden, och då var man helt slut. Resten av kvällen tillbringade jag i soffan..orkade inte röra mig ur fläcken.

Söndagen ägnades också åt lite shopping. Var tvungen att fixa hö till marsvinen, nya dammsugarpåsar, färgpatroner till skrivaren, vinterkängor till sonen och nya stövlar till dottern. På kvällen hittade vi en annons på Blocket: 2 Billybokhyllor i björk för endast 350 kr. Precis vad vi varit ute efter i vårt sovrum! Det bästa var att de som sålde det bodde på en tvärgata till vår gata - perfekt när det är så nära! Så halv 9 igår kväll hämtade vi våra hyllor, och de var i jättefint skick!! Hade vi köpt nya hade det kostat 1300 kr, så vi är SÅ nöjda! :)

Måste lägga mig nu..känns som att jag håller på att bli sjuk: ont i halsen och kroppen. Hoppas en natts sömn ska göra underverk. Mannen är hemma från jobb idag- är väl hans "baciller" som hoppat på mig! :(






Skrivet av Camilla klockan 22:19 | Permalink |


3 Kommentarer:


  • Skrivet 09 december, 2008 10:27, Blogger ikas

    Hallå Camilla

    Vad mysigt med en Danmarkstripp.
    Antar att det var därifrån vi åkte när vi var i Köpenhamn med er?

    jag har ätit sushi en gång och tycker nog som dig ungefär.

    Vilket härligt fynd ni gjorde på Blocket. Perfekt!  
  • Skrivet 09 december, 2008 19:55, Blogger Gitte

    Låter mysigt att strosa runt så...
    sushi har jag inte provat men har haft funderingar på det...
    Hoppas du kryar på dig, ska ni ha tidigt lucia firande på fsk???

    Här har det varit lite konflikter med en viss person , du vet så som det kan bli ibland.... o då är jag inte mkt värd,,, ingen nämnd men det är nog snart glömt igen.och så har man ju lärt sig att ha det ...  
  • Skrivet 09 december, 2008 20:14, Blogger Malin

    Vad kul att få stroas runt på fields..
    Jag har själv aldrig varit där...
    Sushi är inte riktigt min grej.. men kanske jag ska göra ett nytt försök!!
    Hälsa syrran så gott
    Kram