Ny arbetsvecka
01 december 2008
Precis som vanligt, så gick helgen alldeles för snabbt!!
Sov länge igår, och på eftermiddagen promenerade dottern och jag ner till Limhamn och gick på julskyltning ett par timmar. Blev handlat lite julklappar till systerdottern på Lindex- de har fått in SÅ fina "Fem myror är fler än fyra elefanter"-kläder! Blev köpt både kjol, tröja och strumpbyxor! :)

Resten av dagen ägnades åt att röja upp i hemmet, få upp julgardiner, sätta upp belysning utomhus osv. Sedan slog jag mig ner i soffan och såg ett avsnitt Ghost whisperer innan det var dags att sova..

Kände mig inte alls utvilad när klockan ringde 5.40 i morse- fy så trött jag var. Gäsp!!
Har kännt mig trött och seg hela dagen..känner verkligen att jag behöver semester NU!!
Fjärde avdelningen öppnade på jobbet idag..men bara en personal har börjat. De andra 2 kommer inte förrän i januari. Så min ena kollega får tillfälligt jobba på nya avdelningen i 1,5 mån..hjälpa till att öppna upp avdelningen. Är så glad att jag slapp byta avdelning- det var antingen min kollega eller jag, eftersom vår avdelning har haft öppet längst. Men min kollega erbjöd sig, och sa att hon kunde göra det eftersom jag haft flest inskolningar på vår avdelning.

Nu när min närmsta kollega försvunnit till andra avdelningen, så innebär det ju att det är jag som får hålla ställningarna på vår avdelning. Har fått in en vikarie - en duktig vikarie som varit i huset ca 2 mån. Skönt, men det innebär ändå att lite mer arbete läggs på mig. Men det går det med- nu när semestern närmar sig!

På lördag ska syrran, mamma och jag åka över till Fields i Danmark för att julshoppa. Ser jag fram emot! :)
Skrivet av Camilla klockan 20:31 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 01 december, 2008 20:48, Blogger Gitte

    Klart superpedagogen fixar avdelningen..... bara du har bra vik.

    Shopping blir det för mig också i helgen till tyskland... om jag inte har fått ett hysteriskt anfall av min tandvärk o blir hemma.  
  • Skrivet 02 december, 2008 06:40, Anonymous Anonym

    God morgon! Hoppas du har sovit gott och får en bra dag.