VAB
02 december 2008
Idag har jag fått stanna hemma för vård av sjukt barn!! Det var länge sedan sist- ända sedan februari. Tur att barnen är större nu, och inte lika ofta sjuka som små barn brukar vara.
Sonen hade rejält ont i huvudet och magen redan igår kväll, och kände sig inte bättre i morse.
Så jag bestämde mig för att stanna hemma med honom..kände själv av huvudvärk, så när dottern begett sig till skolan vid 8-tiden, så kröp vi ner i sängen igen. Sov till nästan kl 12. Så skönt!!

Har bara tagit det lugnt..nu på eftermiddagen hr vi legat och läst lite, ätit lunch och tittat på TV.
Sonen känner sig redan lite bättre, så kanske jag kan komma iväg till jobb imorgon.

Dottern ska snart cykla iväg på fobollsträning. På tisdagar är de utomhus och tränar (torsdagar inomhus) och idag hade jag inte velat byta med henne. Regnet har öst ner hela dagen! :( Men eftersom hon var förkyld förra veckan och missade träningarna, så vill hon inte missa dagens träning. Hoppas hon inte blir förkyld igen bara!
Skrivet av Camilla klockan 16:41 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 02 december, 2008 19:22, Blogger Gitte

    Sova till 12!!!!!!!!!! Så skönt... det har jag inte gjort på många år..

    Hm denna jäkla tandvärk jag tar ibumetin som inte lindrar mer än en timme helt smärtfri. Och så får man då bara ta tre tabl per dygn,,, hm.
    Ska nu idag börja med en reliv(alvedon) till ibumetinen var gång. Jag hoppas innerligt att detta elände går över av sig själv, det kunde göra det sa tandl efter han slipat ner ytan l ite. OM det inte gör det så innebär det ju att borra upp hela lagningen ner i roten o där laga nerifrån. Jag vill inte... jag vill inte.. fy fy fy fy ..
    Just nu försöker jag genomlida dagarna o har tänkt mig stå ut med mediciner till över helgen... vill inte påbörja ngt borrande nu innan min tysklands tur om det skulle bli ngt strul osv.  
  • Skrivet 02 december, 2008 20:56, Blogger Vicki

    Här börjar det bli bättre men ska vara hemma i morgon med.

    Så du jobbar på en sådan ny förskola att ni inte fått i gång alla avd ännu? Är den privat?

    Bor du i Limhamn?

    Jag jobbar i Bara på en förskola som heter Hattstugan.

    Bättre med sonen?

    Min son är också på utomhus träning idag. Han går det inte att stoppa vilket väder det än är. Fotbollen är hans liv.

    Ha det bra,Vicki  
  • Skrivet 06 december, 2008 12:15, Blogger Mindi

    Hooppas att sonen mår bättre nu!!!!
    Tjejerna hälsar så mycket till honom. :)

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 06 december, 2008 20:11, Blogger ..:::Ulle:::..

    Hoppas alla är friska och krya nu! Kram Ulle från swappen.