Massage
09 januari 2009
Nu på eftermiddagen har jag varit iväg och fått en halvtimmes massage!! Underbart! :)
Har inte varit hos denna massör innan, utan fick tips om henne av min syster som går till henne. Tyckte hon var jätteduktig. Hon tryckte mycket på ischiaspunkten- i början gjorde det väldigt ont- men efter hand så kunde hon ta i mer.

Massören tror att jag har fått ont pga jag belastat ryggen fel plus spänt mig. Slog ju i tån så rejält innan jul så att den blev lila. Gick på utsidan av foten i en hel vecka för att jag hade så ont..och precis när tån var bra, så låg jag till sängs 3-4 dagar pga migränen. Sedan var det kört för ryggen! "Låsningen i ryggen" har ju försvunnit, nu gäller det bara att få bort spänningarna. Ska tillbaka till henne om några veckor igen. Förhoppningsvis är jag mycket bättre då.

Dottern mår verkligen dåligt idag. Hade 39,4 i feber i morse, så hon har mest sovit hela dagen.
Mannen gick raka vägen till sängen när han kom hem från jobb. Han skulle sova 2 timmar och sedan avgöra om han orkade gå på festen med jobb idag. Jätteont i halsen hade han också. :(

Sonen är den som mår bäst i familjen idag. Han ska iväg till en kompis ikväll. De ska ha Nintendo Ds kväll, och sedan sova över. Blir säkert roligt, betydligt roligare än denna sjukstugan.

Själv ska jag sitta framför TV:n och se Let´s Dance. Någon mer som ska titta?



Skrivet av Camilla klockan 16:35 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 09 januari, 2009 17:14, Blogger Mamma till flera...

    vad bra att det kändes bra med att bli masserad. Trodde hon att det var ischias? Hoppas du blir helt återställd snart.
    + att dottern blir frisk. Inte kul att bli sådär sjuk.
    Ja, vill ni är ni varmt välkomna i sommar.  
  • Skrivet 09 januari, 2009 19:02, Blogger Malin

    jodå här har du en tid som ska titta på Letś dance.
    Hugo har förhoppningsvis somnat till dess.

    kramis  
  • Skrivet 10 januari, 2009 11:33, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Aj vad ONT med ryggen som krångar! Har du prövat spikmatta? Annars kan det vara ett tips. Jag gav mamma en i julklapp och hon är helt lyrisk. Annars har hon så ont med "ischias" (eller det heter väl egentligen inte så).

    Krya på dig!

    KRAM från Eva  
  • Skrivet 10 januari, 2009 14:22, Blogger Vicki

    Är det influensan som dottern och mannen åkt på?

    Vicki