Stackars sonen!!
07 mars 2009
Igår eftermiddag följde sonen med en kompis hem efter skolan. Halv 4 kom det ett samtal från kompisens pappa som berättade att min son råkat ut för en liten olycka. Jösses vad rädd man blir!!

Men det var ju inte SÅ allvarligt...han hade slagit ut en bra bit av sin framtand (permanent). Inte roligt alls!! Sonen och kompisen hade tydligen hållt på med en lek vid en garderobsdörr. Sonen hade stängt en garderobsdörr- höll emot- och så tog kompisen fart och försökte slå upp dörren..och den åkte ju upp och slog till tanden som gick av!! Usch vad ont det måste ha gjort!

Helt skärrad blev man av det samtalet, speciellt som man hörde att sonen var chockad och grät. Mannen kunde komma iväg snabbt från jobbet och hämta sonen, som då hade lugnat sig.
Fredag kväll är helt omöjligt att få tid akut till en tandläkare. Fanns en privattandläkarjour till kl 20, men där var upptaget HELA tiden. 9.30 idag öppnade den vanliga jouren, så sonen och mannen är iväg där just nu!

De kan väl inte göra så mycket just idag skulle jag tro, men senare måste de ju kunna bygga upp den på något sätt. Eller limma på tandbiten? Skulle tro att det är en tredjedel av tanden som åkt av. Sonen är SÅ olycklig! Vill inte gå och visa sig så i skolan..vill inte äta, bara dricka.
Tycker så synd om honom!!
Skrivet av Camilla klockan 10:04 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 07 mars, 2009 13:07, Blogger Gitte

    Usch stackarn o typiskt att det sker på en permanent tand. Jag själv slog i min framtand i 12-års åldern, den gick aldrig av, men den blev mörkare o mörkare, så den fick behandlas ett antal år tills jag var färdigvuxen o då fick jag en stifttand. Min mor har slagit ut halva tanden som du beskriver, det fixar de galant, men jag förstår att sonen inte vill visasig osv... dom är känsliga också i denna ålder.

    IKVÄLL gäller det, då måste vi se till att våra dröm piloter går till final.. kram gitte  
  • Skrivet 07 mars, 2009 20:49, Blogger Mamma till flera...

    Stackarn!
    Klart det känns trist att ha en avslagen tand, men du får som sagt hälsa honom att den kommer att bli som ny igen. Hoppas han får fixat den snabbt.
    Trevlig helg!