Jag har blivit moster!
19 november 2006
I torsdags blev jag moster för första gången!! :) Min syster och hennes sambo fick en liten flicka 3 veckor för tidigt.
Allt gick bara bra, och hon är såååå jättegullig!! Vi var och tittade på henne en kort stund i fredags efter jobb. Hon sov hela tiden. Min dotter tycker det är så roligt, och tårarna rann på henne när hon fick reda på att hon fått en ny kusin. Min son är däremot lite mer avvaktande..han ville inte ens titta på henne i fredags. Han tycker inte om bebisar säger han - för dom kan man inte prata med och inte spela fotboll med heller. Men men, han vänjer sig väl snart får vi hoppas. Längtar till vi får se mer av
henne snart! :)

Helgen har som vanligt gått alldeles för fort! I går var jag iväg med dottern på hennes ridning. Sonen var på kalas på eftermiddagen. Plockade undan här hemma lite, och på kvällen såg vi på filmen "High School Musical" tillsammans med barnen. Dottern gillar den jättemycket, och själv tyckte jag den var helt ok att se. Ibland är det kul att se någon film med barnen!

I förmiddags körde jag och dottern iväg några mil härifrån för att titta på en begagnad säkerhetsväst som vi sett på Blocket. Hade tagit mått och så per telefon, och de verkade stämma på min dotter.
Men den var tyvärr för liten, hade behövt vara några cm bredare. Trist, nu när man körde en halvtimme dit och sedan en halvtimme hem. Den kostade bara 200 kr, så det var väl värt att chansa. Nya är ju så fruktansvärt dyra!
Mannen och sonen var på sonens fotbollsträning under tiden. När de kom hem skulle mannen till jobb och vi andra åkte vidare till dotterns simträning. Väl hemma igen så var vi så trötta, så vi sov middag allihop! Så skönt!
Nu på kvällen har jag dammsugat, tvättat, lagat mat och städat toaletten. Känns som man inte hinner annat än barnens aktiviteter plus städning av huset om helgerna. :(

TACK SNÄLLA MINDI FÖR DENNA FINA JULIGA LAYOUT!! Jättegulligt av dig att fixa till det så fint på min blogg. :) Många kramar till dig!

Dags att lägga sig. Ny arbetsvecka väntar!

Skrivet av Camilla klockan 21:29 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 22 november, 2006 10:14, Blogger Mindi

    Stort grattis moste Camilla. :)

    Det är bara skoj att få leka och hjälpa goda vänner. :) Så hojta bara till när du vill ha hjälp.

    Kram kram kram  
  • Skrivet 22 november, 2006 22:13, Blogger ikas

    Tjena moster!

    Grattis! Vad tidigt hon kom, men lagomt innan jul kan man tycka.
    Hoppas Julia med familj mår bra.

    Kram!  
  • Skrivet 23 november, 2006 20:48, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    GRATTIS moster! Mysigt med en liten baby.

    Nu har jag smakat Lussebulle glassen och jag tycker den var godare än både orginal sandwich & pepparkaka. Jag gillar saffran jätte mycket.

    Kram från Eva  
  • Skrivet 24 november, 2006 08:25, Blogger mintid

    Grattis till mostern!

    Trist med västen, klart man blir besviken när man tror att den är perfekt!

    Hoppas det löser sig.
    Trevlig helg!