Onsdag
08 november 2006
Ja, nu är jag tillbaka igen! Redan onsdag och det har gått 8 dagar sedan sist jag skrev här. Tiden går så fort, så jag hinner ju inte med riktigt! :)
Sist jag skrev var dottern sjuk med hög feber och hosta. Redan på onsdagen när jag hade VAB så mådde hon bättre och febern försvann. På torsdagen var hon som vanligt igen. Skönt när det går över så snabbt!

I lördags var dotterns ridning inställd, så då passade vi på att åka till SKopunkten allihop. Barnen fick nya vinterstövlar - blev ju helt plötsligt väldigt kallt i förra veckan. Fick tom skrapa framrutan på bilen på morgonen - och det är vi inte vana vid här nere i Skåne i början av november. Nu har det blivit varmare igen, runt 10 grader, så än kan man gå med sina skor. Efter Skopunkten körde vi hem till mina föräldrar och fikade.
På söndagen var vi iväg på dotterns simning. Min syster och pojkvän var också här på besök. Var flera veckor sedan vi träffade dom, och min syster hade blivit jättetjock!! Hon är höggravid, har drygt 4 veckor kvar av graviditeten. Jag ser verkligen fram emot att bli moster! Ska bli SÅ spännanade! :)
Mannen och jag har hunnit med 2 filmer också: Jokern (Wallander) och Lucky number Slevin. Jokern tyckte jag var jättebra, och den andra filmen var väl helt ok.

I måndags hade vi utvecklingsamtal med sonen och hans ena lärare i förskoleklassen. Han hade fått fylla i ett papper innan: om hur han tyckte det var att gå i förskoleklass, vad han tyckte om kompisarna, maten, de olika aktiviteterna osv. Han hade 3 gubbar att välja på: en glad gubbe, en gubbe där munnen är ett streck och en gubbe där gubben är ledsen. Min son hade bara fyllt i glada gubbar! Han älskar att gå i skolan och tycker allt är så jätteroligt. Läraren tyckte att allt gick jättebra. Att han är en lugn harmonisk kille som har lätt att få kompisar och alltid är snäll mot kompisarna. Att han även är bra på att sysselsätta sig själv. Känns så jätteskönt att höra! :)

I går var det en låååång dag på jobb!! Jobbade först 8-16.30 och sedan hade vi APT-möte 17-19.30. Sedan var man såååå trött när man kom hem! I morgon är det en nästan lika "hemsk" dag. Jobbar 7.30-16 och sedan har vi föräldramöte på jobbet kl 17-18.30! Blir inte ett vanligt föräldramöte utan mer som en liten familjeträff. Barnen och syskonen är också välkomna. Vi ska börja med en kort samling med barnen, visa bildspel på barnen, ha ett litet Kalvingympapass och sedan avsluta med fika. Har bakat massor av kanelsnäckor på jobbet idag. Vi har haft lite dålig uppslutning av våra föräldrar innan, men vi hoppas vi kan locka till oss fler med denna sk familjeträff istället.

Måste få barnen i säng nu! Blev lite sent för dom i dag, men dottern har varit iväg på Halloweenfest (som de har ordnat för alla fyror i hennes skola).

Kram





Skrivet av Camilla klockan 20:41 | Permalink |


2 Kommentarer:


  • Skrivet 08 november, 2006 22:04, Blogger Mindi

    Sånna där gubbar får barnen fylla i från förskoleklass och uppåt på tjejernas skola också. Stora tjejen har alltid gjort glada gubbar... tills de fick göra dem i höstas och det var tjafs med en kompis. Då var det bara ledsna gubbar. Kändes INTE roligt. Men nu tycker hon det är bättre igen! SKÖNT! I morgon ska vi på utvecklingssamtal.

    Kram kram  
  • Skrivet 09 november, 2006 19:54, Blogger ikas

    Vi var på utvecklingssamtal i går, fast för en åttondeklassare.
    Vad roligt att han trivs så bra i skolan!
    Vi såg Jokern i går, men jag tyckte den var "sådär" eller så kanske jag bara inte var på humör.....jag brukar ju gilla dom filmerna.
    Den andra filmen såg vi för några veckor sedan, men den gillade jag inte alls. Sov mig igenom den ;o))