Fars Dag
12 november 2006
Fars Dag idag!! Firade mannen till frukost med en ny tröja (som tyvärr inte satt så bra. Får bytas nu i veckan), Alladinhjärtan och teckning & skål från barnen. Mannen och sonen försvann snabbt till sonens fotbollsträning. När de kom hem var det dags för mannen att jobba, sonen sprang in till farmor och jag och dottern åkte till dotterns simning.

Dottern tycker simningen är jätterolig, men tränarna är verkligen usla!! De har massor av simgrupper varje dag, och det är nästan bara ungdomar som är tränare. I dotterns grupp är de bara 4 barn plus 2 tränare, och då kunde man ju tro att de ska få jättemycket hjälp och kunna lära sig mycket. Men icke! Den ena av dom hoppade iallfall i bassängen och visade lite grann i ca 10 min, men den andre tränaren stod på bassängkanten och pratade med andra ungdomstränare hela lektionen!! Denna simgrupp heter crawl, men idag är det första gången på hela terminen som de började visa liiite hur man ska göra. Det är bara 4-5 ggr kvar på terminen och då ska de kunna simma 50 m crawl - vilket jag betvivlar att de kan då!! I 2,5 mån har de bara simmat bröstsim och ryggsim - i och för sig också nyttigt, men heter kursen crawl så ska de väl ändå simma det mer än 5 ggr på en termin!!
Det är inte bara i hennes grupp som tränarna är oengagerade utan så har det varit i nästan alla grupper dottern gått i (under 4 års tid). Tyvärr finns inte denna teknikskola i någon annan simklubb i vår stad - då hade vi ju bytt direkt. Får kanske ta och maila kansliet om mina klagomål, vet också att det är fler föräldrar som är irriterade!!

Resten av dagen idag har ägnats åt städning. Usch så trist, men väldigt nödvändigt. Fattar inte att här alltid ska se ut som kriget. Är långt ifrån färdig, men har kommit en bit på väg. Får fortsätta i morgon kväll! Tur att jag har massagetid efter jobb, så att man kan få lite avkoppling också! :)

Både i fredags och i går har jag varit helt slut! Har haft en jobbig vecka på jobb med många sjuka plus både APT-möte och föräldramöte på kvällstid. I torsdags kväll var jag så slut så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Kändes som både armar och ben vägde ett ton! Orkade knappt röra mig! :(
Så i fredags kväll och igår tog jag det mest lugnt. På kvällen var vi på Fars Dagmiddag hos mina föräldrar. De bjöd på fläskfile´gryta med hasselbackspotatis, varma jordgubbar med glass och godis. Smaskens, och vad skönt att slippa laga mat själv!

Kramar

Skrivet av Camilla klockan 21:40 | Permalink |


4 Kommentarer:


  • Skrivet 13 november, 2006 17:58, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Mums vad gott ni blev bjudna på!
    Vad trist att det är så oengagerade tränare då dottern gillar simträningen så mycket.

    Kram från Eva  
  • Skrivet 13 november, 2006 21:59, Blogger ikas

    Vad tråkigt med så slappa ledare. Tycker absolut att du ska framföra dina åsikter.

    Är ni nöjda med nya kameran?  
  • Skrivet 13 november, 2006 22:07, Blogger mintid

    Hoppas det löser sig med tränarna. Det är inte bra när det är så lite engagemang.
    Vilken god farsdagmiddag ni fick :)

    Ha det så bra!  
  • Skrivet 14 november, 2006 14:10, Anonymous Anonym

    Hejsan...

    Trillade in hit till dig via mintid´s blogg.
    Önskar dig en bra fortsatt vecka.
    // Jessica