Sjuk dotter
31 oktober 2006
Var ju på bio med barnen i går och såg "På andra sidan häcken". Tyckte den var jätterolig, och båda barnen tyckte också om den. Efteråt blev det köpt termobyxor både till dottern och sonen. Skönt att ha det ordnat, nu är det bara stövlarna kvar! Hann inte mer än hem, så kände sig dottern "konstig".
Hon låg bara i soffan och orkade inte göra någonting. En stund senare hade hon nästan 39 graders feber och var snorig och hostig! Hela natten har hon hostat, så mycket sömn blev det inte.
Thomas stannade hemma idag, men han gav sig iväg till jobbet vid halv 5- tiden när jag kom hem.

Dottern har fortsatt hosta, kräkt ( hon gör ofta det när febern stiger) och har fortfarande feber. Sonen har varit hos en kompis på förmiddagen och mormor på eftermiddagen. Tur, då har han sluppit bli rastlös. Sonen tappade förresten sin sjätte tand i dag, han ser helt tandlös ut! :)

Imorgon ska jag ha VAB hela eftermiddagen, så mannen kan jobba eftermiddag+kväll. Börjar själv känna mig väldigt snorig och hostig, men jag hoppas verkkligen inte det blir värre. Jag var ju hemma 4 dagar förra veckan.

Har varit och klippt mig i eftermiddag. Har ju så himla tjockt hår, men nu klippte hon upp det mer, har tunnat av det och så plattade hon till det med platt-tång. Blev mycket bättre så! Måste inhandla en platt-tång snarast!

Har även varit och hämtat ett paket på posten: vår nya digitalkamera!! :) Batteriet står på laddning nu, sedan ska det minsann fotograferas i massor!

Kramar

Skrivet av Camilla klockan 18:54 | Permalink |


6 Kommentarer:


  • Skrivet 01 november, 2006 21:53, Blogger ikas

    åååå,vad kul med ny kamera!!!
    jag önskar så att jag hade råd med en riktig värsting. Men så bör man väl kunna den då oxå....

    Hoppas dottern snart är på bättringsvägen och ni andra inte blir smittade!

    Kram, kram  
  • Skrivet 02 november, 2006 10:26, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Vad trist att dottern blivit sjuk nu på lovet! Hoppas det är snabbt övergående och att ni andra slipper bli smittade!

    Skönt med klippning. En platt tång är super! Det finns på min önskelista med till julen ;)

    Ha en fin dag!
    Kram från Eva  
  • Skrivet 03 november, 2006 11:29, Blogger Mindi

    Hoppas att dottern mår bra nu... så typiskt nu under lovet. Men det är många sjuka och jag har kraxat i 1,5 vecka nu. :( Stora tjejen har varit lite hängig fram och tillbaka ett tag men jag hoppas att det ger sig.

    Vilken lycka med ny kamera. Ser fram emot alla kort!!!! :)

    En platttång vill jag också ha.... jag får hoppas på tomten. ;)

    Kram kram  
  • Skrivet 06 november, 2006 19:29, Anonymous Anonym

    Vad fint Du har! Och lycka till med kameran!

    :-)  
  • Skrivet 07 november, 2006 11:08, Blogger Mindi

    Kikar in. :)
    Hoppas att allt är bra med er?

    Stor kram
    M I N D I  
  • Skrivet 08 november, 2006 14:34, Blogger ♥ cloudberrie ♥

    Kikar förbi och hoppas du har det bra och att ni inte är sjuka!

    Kram från Eva